۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۲۸۵۶۴۰
محقق و پژوهشگر حوزه علمیه:

مرگ بر آمریکا به معنی مرگ بر ظالم است

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با تأکید بر این که مرگ بر آمریکا به معنای مرگ بر ظالم است، گفت: ملت ایران به برکت اندیشه های ناب امام راحل دارای روحیه ظلم ستیزی و استکبار ستیزی هستند.
آمريكا

حجت الاسلام محمود مهدی پور، محقق و پژوهشگر حوزه علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تأکید بر این که مرگ بر آمریکا به معنای مرگ بر ظالم است، گفت: آیه های الا لعنة الله علی القوم الظالمین و غیرالمغضوب از قرآن حذف شدنی نیست.

وی افزود: آمریکا در نقاط مختلف جهان به ظلم و آتش افروزی خود ادامه می دهد، از این رو با توجه به مبانی اعتقادی، عقلی و تجربه موجود، تا زمانی که ظلم و ستمگری آمریکا وجود داشته باشد باید با آنها مبارزه کرد و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر ستمگر را فریاد زد.

حجت الاسلام مهدی پور با بیان این که شعار مرگ بر آمریکا جزء عقاید ما است و تولی و تبری محسوب می شود، گفت: ملت ایران به برکت اندیشه های ناب امام راحل دارای روحیه ظلم ستیزی و استکبار ستیزی هستند.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با اشاره به اقدام آمریکا جهت نفوذ در مسؤولان ایرانی، گفت: مسؤولانی که به دنبال سازش با آمریکا هستند باید بدانند که گورخود را بادست خود می کنند.

 

فراهم کرن زمینه برای نفوذ دشمن گناه کبیره است

وی با تأکید بر این که اندیشه های قرآنی و اندیشه های امام خمینی(ره) و انقلابیون بزرگ تاریخ اسلام را باید به خوبی به نسل جوان انتقال دهیم، گفت: افرادی که موضع قرآنی دارند باید بدانند فراهم کردن زمینه نفوذ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هر نفوذ دیگری برای دشمن گناه کبیره محسوب می شود.

حجت الاسلام مهدی پور با اشاره به این که علامه طباطبایی دو گناه پذیرش سلطه کفار به عنوان سلطه سیاسی و پذیرش ربا به عنوان سلطه اقتصادی را بزرگترین گناهان دانست و گفت: سلطه سیاسی و اقتصادی از خطرناک ترین سلطه هایی است که دشمن به سختی دنبال می کند تا در ایران به وجود آورد.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با بیان این که دشمن با ارتباط با مسؤولان و تأثیرگذاری بر فکر آنها به دنبال دست یابی به اهداف خود است، گفت: دشمن با تغییر فکر مسؤولان، تأثیرگذاری در جامعه را مدنظر دارد تا از این طریق اهدافش را محقق سازد./1307/

ارسال نظرات