۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۸۵۶۰۸
معاونت تحقیقات و پژوهش حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا:

نماز جماعت در 90 مسجد شهرضا اقامه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاونت تحقیقات و پژوهش حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا گفت: مراجع تقلید در سنین بالا به درجه اجتهاد می رسند، زیرا فهم دین مشکل است، اما همان مراجع پس از عمری تحصیل می گویند عمل به دین آسان است.
نماز جماعت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد مهدی یوسفیان، معاونت تحقیقات و پژوهش حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا عصر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز این شهرستان با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: ایشان می فرمایند، فرد می تواند با خوردن یک لیوان آب که در ابتدای آن بِسم الله بگوید و پس از نوشیدن اَلحَمدُ لِله بگوید به جنت الهی داخل شود.

 

وی در ادامه افزود: دین اسلام مجموعه ای از دستورات و تعالیم را دارد که عمل به آن ها در عین سادگی بسیار راه گشاست و در زندگی مادی و معنوی و دنیوی و اُخروی مفید خواهد بود.

 

معاونت تحقیقات و پژوهش حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا عنوان کرد: گاهی دین اسلام دستوراتی را به منزله شاه کلید کسب سعادت اُخروی مطرح می کند که نماز یکی از مهم ترین آن ها است.

 

حجت الاسلام یوسفیان تصریح کرد: پژوهش های میدانی به وضوح این مسأله را به اثبات رسانده است که در هر اداره یا محلی که به نماز بی توجهی شده است، مسائل و معضلات زیادی برای مردم و کارکنان پیش آمده است.

 

وی گفت: اگر بخواهیم مسائل اجتماعی را حل کنیم باید اول معضلات موجود در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز را حل کنیم زیرا نماز اصلی ترین رکن دینی ماست که فارق از هرگونه شعار زدگی، بی توجهی به آن به زیان تمام افراد جامعه است.

 

معاونت تحقیقات و پژوهش حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا تأکید کرد: اگر به فریضه نماز به عنوان یک واجب الهی و از منظر کلان توجه کنیم به واقع به صحت کلام«اَنَّ الصَلواة تَنها عَنِ الفَحشاءِ وَ المُنکَر» پی می بریم.

 

حجت الاسلام یوسفیان اظهار کرد: طی 18 ماه گذشته در مدرسه مدینة العلم پژوهش ها و اقداماتی انجام شد که طی آن شمار مساجدی که در آن نمازهای جماعت برگزار می شد از 60 عد به 90 عدد و شمار مساجدی که نمازهای جماعت دانش آموزی داشتند از 48 عدد به 80 عدد افزایش یافت.

 

وی گفت: مراجع تقلید در سنین بالا به درجه اجتهاد می رسند زیرا فهم دین مشکل است اما همان مراجع پس از عمری تحصیل می گویند عمل به دین آسان است./868/202/ب3

ارسال نظرات