۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۸۵۵۶۹
نماینده ولی فقیه در قزوین:

ولایتمداری از شاخص‌های اصلی حوزه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در قزوین با بیان این موضوع که کرامت و ولایتمداری از شاخص‌های اصلی حوزه است، گفت: زمانی حوزه علمیه با برکات الهی همراه می‌شود که در کنار آموزش‌های علمی و دینی دروس اخلاق و کرامت نیز به طلاب داده شود این در حالی است که حوزه علمیه قزوین با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد امروزه باید بیشتر به سمت علم و علم آموزی سوق پیدا کند.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني حجت الاسلام والمسلمين عابديني

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دروس طلاب حوزه‌های علمیه که با حضور جمعی از مسؤولان استان قزوین در سالن جلسات مدرسه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد، اظهار داشت: اولویت طلاب و افرادی که دروس حوزه علمیه را فرا می‌گیرند باید فراگرفتن تقوا، کرامت و انس گرفتن با قرآن قرار داشته باشد.

وی با بیان این موضوع که کرامت و ولایتمداری از شاخص‌های اصلی حوزه است، بیان کرد: زمانی حوزه علمیه با برکات الهی همراه می‌شود که در کنار آموزش‌های علمی و دینی دروس اخلاق و کرامت نیز به طلاب داده شود این در حالی است که حوزه علمیه قزوین با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد امروزه باید بیشتر به سمت علم و علم آموزی سوق پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: حوزه علمیه قزوین از اساتید بزرگان و علمای بسیار زیادی برخوردار بوده که وجود این اساتید برجسته، حوزه علمیه قزوین را می‌تواند به رشد و تعالی برساند این در حالی است که شهر قزوین از جمله شهرای مذهبی کشور به شمار رفته و ظرفیت‌های بسیار زیادی در این حوزه دارد تا جایی که قزوین به شهر دارالمومنین معروف شده است.

وی از جمله رسالت‌های طلاب به تواضع و فروتنی اشاره کرد و گفت: طلاب باید در گام نخست خشیت، فروتنی و تواضع را در خود تقویت کنند زیرا این موارد می‌تواند در رشد و تعالی طلاب نقشه بسزایی را ایفا کند در حالی که خشیت یکی از بارزترین و شاخص‌ترین ویژگی‌های علوم حوزوی به شمار می‌رود تا جایی که خشیت به خدا سبب عمیق‌تر شدن علم در انسان می‌شود.

امام جمعه قزوین در پایان تصریح کرد: پس از خشیت آنچه در اولویت طلاب قرار دارد ولایتمداری بوده که خوشبختانه حوزهای علمیه قزوین در این اصول مهم در کشور پیشتاز و پیشگام هستند در همین راستا ترویج ولایت‌مداری در اولویت برنامه‌های طلاب قزوین قرار گیرد./955/101/ب3

ارسال نظرات