۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۲۸۴۶۴۸
مدیر مدرسه علمیه نورآباد مطرح کرد؛

کمبود استاد در مدرسه علمیه بقیه الله نورآباد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه بقیه الله نورآباد با اشاره به پیش رو بودن آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه، گفت: مدرسه علمیه نورآباد با کمبود استاد در سال تحصیلی جدید روبرو است.
کلاس درس حوزه علميه

حجت الاسلام سید محمد اسماعیل موسوی، مدیر مدرسه علمیه بقیه الله نورآباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که سال تحصیلی مدارس علمیه همزمان با سراسر کشور از 15 شهریور ماه جاری آغاز می شود، عنوان کرد: 160 طلبه در مدرسه علمیه نورآباد مشغول تحصیل می شوند.

 

وی با بیان این که طلاب مدرسه علمیه بقیه الله نورآباد در سطح یک و دو تحصیل می کنند، تصریح کرد: از این تعداد، 20 طلبه نو ورود نیز در سطح یک نام نویسی کرده‌اند.

 

حجت الاسلام موسوی با یادآوری به این که دوره های اختبار و تثبیت از 10 مرداد ماه آغاز شد، اظهار داشت: دو نفر از داوطلبان در طول این مدت انصراف و دو نفر نیز موفق به کسب نمره قبولی در آزمون کتبی پایان دوره نشدند.

 

وی برگزاری دوره یک ماهه آموزشی و تهذیبی را فرصتی مناسب برای آشنایی مدیران، اساتید و کادر مدرسه با داوطلبان دانست و خاطرنشان کرد: طلاب نو ورود نیز در طول این مدت با دروس ابتدایی حوزه، فضای مدارس علمیه و نحوه برخورد در مدارس آشنا شده اند.

 

حجت الاسلام موسوی افزود: در طول مدت دوره های آموزشی اختبار و تثبیت، کلاس های ورزشی و کوهنوردی نیز با حضور پذیرفته شدگان ورود به مدرسه علمیه برگزار شد و این فعالیت ها فرصتی برای نظارت بر نظم و انضباط پذیرفته شدگان بود.

 

مدیر مدرسه بقیه الله نورآباد با بیان این که در تعداد اساتید پایه یک مشکل داریم، عنوان داشت: هم اکنون سه استاد مشغول فعالیت هستند.

 

وی در ادامه یادآور شد: با رایزنی هایی که صورت گرفته امیدواریم پیش از آغاز سال تحصیلی جدید بتوانیم 8 استاد از حوزه علمیه قم را در مدرسه علمیه بقیه الله نورآباد جذب کنیم.

 

حجت الاسلام موسوی وجود اساتید مجرب را عاملی مهم در جهت تربیت طلاب و موفقیت آنان بیان کرد و اظهار داشت: اساتید حوزه نقش بسزایی در شکوفایی استعداد طلبگی و هدایت آنان در مسیر طلبگی دارند.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه های فوق برنامه ویژه طلاب خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید برنامه حفظ قرآن برای طلاب درنظر گرفه می شود.

 

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله نورآباد تصریح کرد: کلاس های حفظ قرآن برای طلاب پایه یک، با حضور طلاب پایه دوم که سال پیش در کلاس های حفظ قرآن شرکت کرده اند، برگزار می شود.

 

وی بیان داشت: هدف از برگزاری کلاس های حفظ قرآن این است که طلاب تا پایان سال تحصیلی حداقل سه جزء قرآن را حفظ شوند./9459/ت302/ب4

ارسال نظرات