۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۲۸۴۶۱۸
مسؤول واحد اساتید حوزه علمیه اصفهان تشریح کرد؛

شرایط جذب استاد در سطوح مختلف حوزه علمیه اصفهان

خبرگزاری رسا ـ مسئول واحد اساتید حوزه علمیه اصفهان، با تشریح تعداد طلاب، اساتید و آمار روزانه کلاس های حوزه، نحوه جذب اساتید در سطوح مختلف را توضیح داد و گفت: طلبه های ممتاز حوزه که در پایه های 5 یا 6 مشغول هستند به شرط قبولی در مصاحبه به عنوان استاد جذب خواهند شد.
حجت الاسلام بابا مير ساطحي

حجت الاسلام امان الله بابامیرساطحی، مسؤول واحد اساتید مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با توجه به شروع سال تحصیلی جدید، گفت: دروس حوزه علمیه اصفهان از پایه 1 تا 10 و دروس خارج همه روزه برگزار می شود و روزانه بیش از 5 هزار نفر به صورت رسمی در کلاس های درس حوزه اصفهان حاضر می شوند.

 

وی ادامه داد: در پایه اول تا دهم بیش از 1300 کلاس و 620 استاد وجود دارد که این کلاس ها با موضوعات مختلف از جمله ادبیات عرب، عقاید، فقه، اصول، فلسفه، منطق و حدیث به صورت روزانه برگزار می شود، بیش از 2 هزار پرونده استاد در حوزه علمیه اصفهان داریم، که هر ساله بیش از 600 نفر با دریافت مجوز به تدریس مشغول می شوند.

 

مسؤول واحد اساتید حوزه علمیه اصفهان افزود: برای جذب اساتید در پایه های اول تا  سوم  طلاب باید علاوه بر معمم دائم بودن پایه های اول تا ششم را به صورت کامل گذرانده باشند و معدل پایه ششم آن ها حداقل 16 باشد، در پایه های چهارم تا ششم اتمام پایه 10 به صورت کتبی و شفاهی مورد نیاز است و استاد باید معمم دائم باشد و حداقل معدل 16 را کسب کرده باشد.

 

حجت الاسلام بابامیرساطحی اظهار داشت: برای تدریس در پایه های 7، 8 و 9 اساتید باید چهار سال هم سابقه درس خارج داشته باشند، شرایط اساتید برای تدریس در پایه 10 و سطح 3 حوزه علاوه بر همه شرایطی که درباره سایر پایه های پایین تر ذکر شد، شامل سابقه بیش از 6 سال درس خارج هم می شود و هم اکنون بیش از 20 استاد در سطح شهر اصفهان و برخی شهرستان ها به صورت روزانه مشغول تدریس دروس خارج هستند.

 

وی بیان داشت: یکی دیگر از راه های جذب استاد  این است که طلبه هایی که چهار سال متوالی معدل 19 به بالا داشته باشند و از ممتازین حوزه هستند و در پایه 5 یا 6 مشغول به تحصیل هستند، و لو این که معمم هم نباشند، در صورتی که در مصاحبه علمی مخصوص این افراد قبول شوند، جذب می شوند تا ان شاء الله بعد از اتمام پایه 6 معمم شوند.

 

مسؤول واحد اساتید حوزه علمیه اصفهان ابراز داشت: در شهرستان های دور دست که مشکل استاد دارند، طلبه هایی که شرایط حوزه را داشته باشند، معرفی می شوند و سپس مصاحبه علمی از آن ها گرفته می شود که در صورت موفقیت در آزمون می توانند مجوز تدریس در شهرستان ها را دریافت کرده و به آن نقاط اعزام شوند. /869/ت302/ح

ارسال نظرات