۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۲۸۴۵۸۳

تأکید آیت‌الله صفایی بوشهری بر جهاد تبلیغی بانوان طلبه

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان این‌که خواهران طلبه باید به شکل جدی در جامعه، حضور اجتماعی داشته باشد و به ارشاد بانوان بپردازند، گفت: متأسفانه حضور تبلیغی خواهران طلبه کم رنگ است و باید جهاد تبلیغی در بانوان ایجاد شود.
صفايي بوشهري، نماينده ولي فقيه در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر عصر امروز در دیدار مدیران مدارس و معاونان حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، گفت: در اینکه نقش حوزه علمیه خواهران در حال حاضر از اهمیت بالایی برخوردار است هیچ تردیدی نیست، چون خواهران هم بخش عظیمی از جامعه بوده و بر روی بخش دیگر تأثیرگذار هستند.

 

صیانت از حریم بانوان یک وظیفه است

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر افزود: تهاجم اصلی دشمن روی بخش خواهران متمرکز شده است و به همین خاطر صیانت از حریم بانوان شخصاً و اجتماعاً یک وظیفه است.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری تأکید کرد: خواهران طلبه به شکل جدی در جامعه، حضور اجتماعی داشته باشد و به ارشاد بانوان بپردازند، تنها درس نخوانند و یک برنامه‌ریزی داشته باشند به کمک نهادهای مسؤول که متأسفانه وظیفه‌شان را انجام نمی‌دهند تا خواهران به ویژه برای جوانان و نوجوانان و حتی پیش‌دبستانی‌ها حضور تبلیغی داشته باشند.

 

خواهران طلبه به شکل جدی در جامعه، حضور اجتماعی داشته باشد

امام‌جمعه بوشهر اظهار داشت: حوزه علمیه کوتاه ‌مدت خیلی مهم و مؤثر است و زیر نظر مدیریت حوزه علمیه استان و در هر شهرستانی زیر نظر مدیر مدرسه تشکیل شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر بیان داشت: متأسفانه حضور تبلیغی خواهران طلبه کم رنگ است و باید جهاد تبلیغی در بانوان ایجاد شود.


پیشرفت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر زبانزد است

وی با اشاره به اینکه یک مدرسه عالی و اردوگاه بزرگ حوزه‌ بانوان جنوب ایران در استان بوشهر ساخته می‌شود گفت: مراحل شروع ساخت ساختمان مدرسه علمیه خواهران سطح 3 معصومیه بوشهر با امکانات رفاهی، تفریحی، ورزشی و بخش فضای مجازی و کتابخانه الکترونیکی آغاز شود.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان داشت: استان بوشهر، تنها استانی است که مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور نگاه ویژه‌ای به آن دارد و به هیچ استانی این نگاه را ندارد و از آن طرف هیچ استانی به‌اندازه شما پیشرفت نداشته است، پیشرفت شما فوق‌العاده و زبانزد است.

 

امام‌جمعه بوشهر گفت: انجمن‌های علمی ادبیات عرب، فقه و اصول، تاریخ و تفسیر حوزه علمیه خواهران بوشهر متشکل از طلاب فاضل ایجاد شود.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری اظهار داشت: مدیران مدارس بیشتر روی اخلاق و رفتار طلاب خواهر کار کنند تا روی علم آن‌ها، چون رفتار اخلاقی آن‌ها در خانواده بیش از علم آن‌ها تاثیرگذار است و کلاس‌های اخلاق منظم برگزار شود.

 

وی افزود: اساس و تفاوت حوزه و دانشگاه اخلاق است و باید نگاه ویژه‌ای به بحث اخلاق داشت و کسی که دارای شرایط ویژه‌ای باشد می‌تواند درس اخلاق بگوید./846/پ202/ب4

ارسال نظرات