۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۸۴۲۰۱
حجت الاسلام ابوترابی فرد:

شهید رجایی سیاست را با صداقت گره زد/ دولت به اقتصاد مقاومتی بی توجه نباشد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ رجایی امام(ره) را الگوی خود قرار داده بود، در منش سیاسی خود نیز توانست سیاست را با زهد و صداقت گره بزند، منشی که وی را از تمام سیاستمداران دوران خود متمایز کرد.
ابوترابي فرد باهنر سالروز شهدات رجايي و باهنر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سی و پنجمین سالگرد شهیدان رجایی و باهنر، صبح یک‌شنبه 8 شهریور‌ماه با حضور حجت الاسلام حسن ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، برخی از نمایندگان مجلس، شخصیت‌های کشوری و لشکری و عموم مردم ولایت‌مدار، در مجتمع فرهنگی رفاه برگزار شد.



در این مراسم حجت الاسلام ابوترابی فرد که به عنوان سخنران ویژه حضور داشت با اشاره به زندگی شهیدان رجایی و باهنر، گفت: هر دوی این عزیزان از خانواده‌هایی متدین بودند، در طول زندگی در همه حال خود را وفادار به انقلاب و نظام می‌دانستند و در آخر نیز با تقدیم جان خود به ولایت و مردم، برای همیشه در تاریخ پر افتخار ایران، جاودانه شدند.



رجایی و باهنر، تاریخ‌ساز بودند

وی افزود: امثال رجایی و باهنر در طول تاریخ زنده خواهند ماند، زیرا در گذشته نیز افرادی مانند امیر کبیر با خدمات مثال زدنی، این نام نیک را برای خود رقم زدند، افزون بر این تاثیری که رجایی و باهنر در تاریخ معاصر ایران گذاشتند چیزی نیست که بتوان به آسانی آن‌را انکار کرد و قطعا تمام افرادی که به‌طور متوسط به تاریخ و موضوع انقلاب اشراف دارند، شهادت می‌دهند که این دو عزیز از بزرگ ترین شخصیت‌های دوران معاصر بوده‌اند.



نایب رییس مجلس شواری اسلامی با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر، خاطر‌نشان کرد: مولای متقیان به مالک می‌گوید که قضاوت مردم در خصوص حاکمیت همانند قضاوت تو از پیشینیان است، پس در همه حال در کار حکومت از مدیران صالح استفاده کن.



حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: تنها موضوع مهم در خصوص حاکمیت نگاه مردم است، اگر مردم حاکمیت را خوب ارزیابی کنند آن حکومت موفق است، شاید در بخشی از تاریخ عده‌ای بخواهند برخی مسائل را وارونه جلوه دهند، اما چیزی که در طول زمان باقی می‌ماند، نوع نگاه مردم به حاکمان است.



روحانی برجسته طیف اصولگرا با بیان این مطلب که رجایی در زندگی طهارت و صداقت داشت، گفت: با یک نگاه عمیق به زندگی شهید رجایی می‌توان دریافت که وی فردی دین‌مدار و دارای نگرش بالای سیاسی بوده است، مردی که از بزرگ ترین خانواده‌های مذهبی قزوین رشد کرد و در راه مبارزه با طاغوت بدون هیچ ترسی به استقبال خطر می‌رفت.



منش سیاسی رجایی بر اساس زهد بود

وی با تبیین دیدگاه‌های سیاسی شهید رجایی، تاکید کرد: رجایی امام(ره) را الگوی خود قرار داده بود، در منش سیاسی خود نیز توانست سیاست را با زهد و صداقت گره بزند، منشی که وی را از تمام سیاستمداران دوران خود متمایز کرد.



حجت الاسلام ابوترابی فرد در ادامه با اشاره به زندگی شهید باهنر، تاکید کرد: دکتر باهنر عالمی دینی و دارای درک بالایی از مفاهیم عرفانی بود، وی واقعیات زمان خود را به‌خوبی درک می‌کرد، و اگر در زمینه تعلیم و تربیت فعالیت می‌کرد قطعا به مدارج بالای علمی می‌رسید، در زمینه کار سیاسی نیز اگر تروز نمی‌شد، قطعا یکی از چهره‌های شاخص سیاسی در عصر حاضر می‌شد.



نماینده مجلس طیف اصولگرا با انتقاد از برخی عالمان و بزرگان اندیشه، تصریح کرد: گاهی شاهد هستیم برخی از افراد بزرگ که در زمینه‌های مختلف علمی و حتی دینی به مدارج بالایی هم رسیده‌اند درک خوبی از شرایط زمان خویش ندارند، همین عدم شناخت زمان در بسیاری از موارد صدمات بزرگی را تحمیل کرده است.



تمام پیروزی‌های نظام، مدیون شجاعت ولی فقیه است

وی یکی از دلایل نام‌گذاری هفته دولت به نام شهیدان رجایی و باهنر را لطف الهی دانست و ادامه داد: این‌که به برکت وجود شهیدان رجایی و باهنر ما هفته‌ای به‌نام دولت داریم می‌تواند یک دلیل بسیار خوب باشد تا دولت‌مردان ما با الگو قرار دادن این دو عزیز در راه خدمت به مردم قدم بردارند.



نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این مراسم با پرداختن به موضوعات روز و جاری، ادامه داد: هویت نظام ما منوط به جمهوریت و اسلامیت آن است، اسلامی که در آن ولی فقیه عادل معنا‌بخش سیاست فکری نظام است.



حجت الاسلام ابوترابی فرد با تمجید از نقش موثر ولایت فقیه از ابتدای انقلاب تاکنون، اظهار داشت: اگر هدایت‌های امام(ره) پیش از انقلاب نبود، قطعا مردم به آزادی نمی‌رسیدند، در زمان جنگ نیز حضور امام(ره) بود که مملکت را در مقابل غرب و دشمنان نجات داد، در زمان حال نیز چه در زمان تحریم و چه در جریانات مذاکرات هسته‌ای حضور و شجاعت رهبر معظم انقلاب سبب پیروزی‌های غرور آفرین شد.



وی رهبر معظم انقلاب را برکت نظام اسلامی خواند و تاکید کرد: ما شاهد هستیم که ایشان در تمام موارد با شجاعت مثال زدنی خود در مقابل دشمنان مملکت را حفظ کرده‌اند و باید به صراحت اعلام کنیم که تمام دستاورد‌های نظام به برکت وجود مقام معظم رهبری است.



حجت‌الاسلام ابوترابی فرد جمهوریت و اسلامیت را از دیدگاه رهبر معظم انقلاب بررسی کرد و بیان داشت: اسلامیت از دیدگاه رهبری امری مهم است، ضمن این‌که جمهوریت نظام نیز اصلی انکار نا‌پذیر است، بر این اساس و بنا به سفارشات بزرگان دین، جامعه با مردم شکل می‌گیرد، همانند جامعه ما که مردم تا کنون در همه ابعاد پشتیبان رهبری، ولایت و نظام بوده‌اند.



دولت به اقتصاد مقاومتی کم توجهی نکند

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با نتقاد شدید از برخی سیاست‌های اقتصادی دولت، گفت: وقتی 500 هزار میلیارد تومان از بودجه صرف شرکت‌های دولتی می‌شود، قطعا نمی‌توان از اقتصاد انتظار جهش داشت، متاسفانه دولت بسیار گران اداره می‌شود در برخی از مسؤولان این عزم وجود ندارد که هزینه‌ها را تا جایی که می‌توانند کاهش دهند.



وی افزود: در بخش اشتغال نیز دولت به‌جای اشتغال‌زایی صحیح در حال جذب و استخدام نیرو‌های دولتی است، عملی که سبب شده تا متاسفانه بخش عمده‌ای از بودجه کشور صرف حقوق دادن شود.



حجت الاسلام ابوترابی فرد با تاکید بر کوچک‌سازی دولت، تصریح کرد: هر چقدر که می‌توانیم باید دولت را کوچک کنیم و وظایف دولت را در بخش‌های سیاست‌گذاری تعریف کنیم، زیرا در برخی از موارد شاهد هستیم که یک موضوع کلا از سوی دولت برنامه ریزی و حتی اداره می‌شود، موضوعاتی همچون اجرای سیاست‌های آموزشی در آموزش و پروزش.



نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پایان با سفارش به موضوع اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: تمام توان خود را باید به‌کار بگیریم همان‌طور که در خصوص مسایل سیاسی و امنیتی توفیقاتی داشتیم، در کارهای اقتصادی نیز به جهش بزگی برسیم و اقتصاد مقاومتی را احیا کنیم./856/پ201/ب4

ارسال نظرات