۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۸۴۱۹۲

واکنش کوچک زاده به سخنان روز گذشته رییس جمهور

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در واکنش به صحبت های رییس جمهور مبنی بر اینکه هنوز چیزی را امضا نکردیم که به مجلس ارائه کنیم، گفت: این صحبت ها در حالی است که وزیر امور خارجه تاریخ آغاز تعهدات ایران را اعلام کرده است و این تناقض برای مردم پذیرفتنی نیست.
دکتر محمد حسين کوچک زاده، نماينده مجلس شوراي اسلامي

مهدی کوچک زاده در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، با اشاره به صحبت های رییس جمهور در نشست خبری مبنی بر اینکه دولت هنوز متنی را امضا نکرده است که در قالب لایحه برجام به مجلس ارائه کند، اظهار کرد: این اظهار نظر آقای روحانی در مقابل اظهارات آقای ظریف مبنی بر اینکه تعهدات ایران از ابتدای مهرماه آغاز خواهد شد تعجب آور است.


وی با بیان این که بنده در صفحه اینستاگرام خود عکس صفحه آخر برجام که به امضا رسیده است را منتشر کرده ام، تصریح کرد: این صحبت ها به نوعی سیاست یک بام و دو هوای دولت را نشان می دهد و اگر آقای رییس جمهور می گوید امضا نکرده است پس چرا وزیر امور خارجه تاریخ آغاز تعهدات ایران را اعلام کرده است.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اظهار نظرها نشان می دهد که کسی که خود را رییس دولت راستگویان می داند واقعیت را به مردم نمی گوید.


لازم به ذکر است، رییس جمهور در نشست خبری روز گذشته خود اعلام کرده است که طبق قانون اساسی و بر اساس اصل 77 و 125 که در واقع این اصل بیشتر بند 77 آن را بیشتر تبیین می‌کند، در اصل 25 قانون می‌گوید وقتی یک توافقنامه و معاهده‌ای را رئیس‌جمهور یا نماینده رئیس‌جمهور امضاء می‌کند باید آن را برای تصویب به مجلس فرستاد و این در حالی است که ما چیزی را امضاء نکردیم نه تنها رئیس‌جمهور بلکه نماینده رئیس‌جمهور هم چیزی را امضاء نکرده است.


این در حالی است که وزیر امور خارجه در نشست خبری خود در اصفهان اول مهرماه را به عنوان تاریخ آغاز محدودیت های ایران ذکر کرده است. /858/ت302/ج

ارسال نظرات