۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۸۴۰۲۱
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

شیعیان و اهل تسنن چهره واقعی داعش را برای مسلمانان تبیین کنند/ ایران قربانی تروریسم

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه با بیان این‌که شیعیان و اهل تسنن باید چهره واقعی داعش را برای مسلمانان تبیین کنند، گفت: جهان اسلام باید وحدت خود را حفظ کندع اهل تشیع و تسنن باید موضع گیری علیه تکفیری ها و داعش داشته باشند و نشست هایی را تشکیل دهند و به حل موضوع تروریست بپردازند.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین درباره مبارزه با تروریست گفت: کشورهای غربی طبق مبانی خودشان جبهه می‌گیرند و اعتقاد دارند که بقیه کشورها باید وابسته به آنها باشند.

 

وی در ادامه افزود: صهیونیست جهانی برای سایر کشورها ارزش قائل نیستند و هر کشوری که زیر سلطه آنان نرود تروریست می‌نامند و ایران یکی از کشورهای مورد نظر آنها است.

 

استاد حوزه علمیه قزوین ابراز کرد: کشورهای لبنان، حماس و سوریه زیر سلطه آمریکایی ها نرفتند از دید آمریکایی ها هر کسی بخواهد آزادانه زندگی کند متهم به تروریست می‌شود.

 

مسؤول تهذیب حوزه اظهار کرد: ایران در صف مقدم مبارزه با تروریست است و آمار نشان می‌دهد که ایران 17 هزار قربانی تروریست تقدیم کرده است، دشمنان از آغاز انقلاب شخصیتهای مهمی را ترور کردند.

 

وی با بیان این‌که ایران شهدای محراب داشته است عنوان کرد: جهان اسلام باید وحدت خود را حفظ کند اهل تشیع و تسنن باید موضع گیری علیه تکفیری ها و داعش داشته باشند و نشست هایی را تشکیل دهند و به حل موضوع تروریست بپردازند.

 

مسؤول تهذیب حوزه علمیه تأکید کرد: اهل سنت باید مطرح کنند که داعش سنی نیست بلکه یک گروه جنایتکاری است که تحت سلطه صهیونیست جهانی و اروپایی ها هستند، حامی داعش آمریکایی ها هستند.

 

حجت الاسلام عباسی اظهار کرد: موضع گیری مسلمانان باید زیاد شود چون دشمن می‌خواهد مسلمانان را به جان یکدیگر بیندازد و زیر ساختهای مسلمانان را از بین ببرد.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اصل عملکرد داعش از خشونت است در حالی که اصل اساس اسلام محبت است، یکی از اهداف داعش مبارزه با مسلمانان است آنها دست دوستی با صهیونیست بسته‌اند.

 

وی با بیان این‌که آمریکا به داعش خدمات می‌دهد ابراز کرد: مجروحین داعش در تلاویو درمان می‌شوند، تجهیزات نظامی و پزشکی را صهیونیست ها در اختیار داعش و تکفیری ها قرار می‌دهند و مدعی هستند که ما علیه تروریست هستیم.

 

مسؤول تهذیب حوزه علمیه بیان داشت: علما و روحانیون باید مردم را از نظر فکری آماده کنند و در جلساتی که برای توجیه مردم می‌گذارند مبانی فکری داعش را برای مردم تبیین کنند.

 

حجت الاسلام عباسی تاکید کرد: ما مسلمانیم و کارهای ما بر اساس قرآن و اسلام است در حالی که داعش ضد قرآن و سیره انبیاء حرکت می‌کند و علما باید این  رفتار را برای مردم شرح دهند.

 

وی در پایان گفت: باید آموزش های لازم مبارزه با تروریست به طلاب و روحانیون داده شود تا مبلغان ما بتوانند مردم را از اهداف داعش آگاه کنند./838/ت302/ح

ارسال نظرات