۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۲۸۳۹۱۲
استاد حوزه و دانشگاه:

عملکرد برخی نابخردان داخلی منجر به تشدید تحریم ها شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: تحریم ها و عملکرد برخی نابخردان داخلی منجر به ایجاد فتنه سال 88 و وارد شدن آسیب اجتماعی به کشور شد که این اتفاق دشمن را بر آن داشت تا تحریم ها را شدید کند.
حجت الاسلام حسن غفاري فر

حجت الاسلام حسن غفاری فر استاد مراکز تخصصی حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که مذاکرات هسته ای را باید در یک نقشه بزرگ دید، گفت: دشمن به عنوان گروه هایی ملحد و شیطان صفت به دنبال نابودی جهان اسلام و چپاول منابع جهانی است.

 

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی سیر صعودی دشمن در جهان و منطقه از بین رفت که نمونه آن پیشرفت اسرائیل قبل از انقلاب در منطقه است که بعد از انقلاب متوقف شد، اما با ایجاد اتفاقاتی مانند 11 سپتامبر، داعش و جنگ های نیابتی به دنبال دست یابی به اهداف خود بودند.

 

حجت الاسلام غفاری فر با اشاره به این که دشمن با راه اندازی جنگ نرم به دنبال براندازی نظام است، گفت: رهبر معظم انقلاب در اوایل دولت سازندگی، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی را متذکر شد.

 

استاد مراکز تخصصی حوزه علمیه افزود: اوج تهاجم فرهنگی در سال های 78 و 88 بود که یک طرح ده یا بیست ساله بود تا از طریق یک ابزار بین المللی و ایجاد یک اجماع جهانی به ایران اسلامی فشار وارد کنند.

 

دشمن می داند توان مقابله نظامی با ایران را ندارد

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، اهرم جهانی ممکن برای دشمن را تحریم ها دانست و گفت: آنها در بحث نظامی به این نتیجه رسیده اند که توانایی مقابله با ایران را ندارند، از این رو از طریق تحریم ها وارد عمل شدند.

 

وی با اشاره به این که دشمن از طرق مختلف اعم از نقد بر موازین شرعی به دنبال تخریب ایران بود که موفق نشد، ادامه داد: موضوع هسته ای مستمسکی شد تا به وسیله برخی نابخردان داخلی این موضوع را مطرح کنند که با وجود نفت و منابع متعدد، چه نیازی به انرژی هسته ای است.

 

وی یاد آور شد: مجلس ششم رسما اعلام کرد که با وجود منابع طبیعی، نیازی به انرژی هسته ای نیست که این موضوع به واسطه  خصلت ظالمانه آمریکا، منجر به مطرح شدن تعلیق انرژی هسته ای شده بود.

 

حجت الاسلام غفاری فر با یادآوری این که دولت اصلاحات قول تعلیق را به دشمن داد که برخی از دولتمردان فعلی نیز در آن گروه حضور داشتند، گفت: تحریم ها به واسطه قول هایی به وجود آمد که در دولت اصلاحات مبنی بر تعلیق انرژی هسته ای به دشمن داده شده بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری این که رهبر معظم انقلاب دستور داد دولتی که موجب تعلیق شده است، در همان دولت تعلیق باید تعطیل شود، گفت: با ترک تعلیق، دشمن ما را به نقض عهد متهم کرد که این خود آغازی شد برای ایجاد تحریم.

 

عملکرد برخی نابخردان داخلی منجر به تشدید تحریم ها شد

استاد مراکز تخصصی حوزه علمیه گفت: در ادامه تحریم ها و عملکرد برخی نابخردان داخلی منجر به ایجاد فتنه سال 88 و وارد شدن آسیب اجتماعی به کشور شد که این اتفاق دشمن را بر آن داشت تا تحریم ها را شدید کند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان این که در سال 91 کشنده ترین تحریم ها بر علیه ایران اسلامی به وجود آمده بود، گفت: این تحریم ها وسیله ای شد برای فشار دشمنان خارجی و داخلی علیه کشور بود.

 

وی با تأکید بر این که فشارها علیه ایران فرصتی شد تا گروهی القا کنند که با دیدگاه جدید می توانیم تحریم ها را برداریم و به وضعیت اقتصادی مطلوبی برسیم، گفت: بعد از دو سال دولت جرأت بیان مفاد قرارداد و ارائه لایحه به مجلس را ندارد.

 

به گفته وی، در لایحه باید داده ها و ستاده ها وجود داشته باشد در غیر این صورت ارزش حقوقی ندارد و به اذعان دولتمردان، تیم مذاکره کننده از خواسته های گذشته خود  در زمینه هسته ای کوتاه آمده اند.

 

حجت الاسلام غفاری فر با اشاره به این که دولت خود متوجه شده است که خوشبینی گذشته نسبت به آمریکا اشتباه بوده است، گفت: مردم در تشییع جنازه شهدا نشان دادند که آمریکا قابل اطمینان نیست و خروجی آن ادامه شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل بود./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات