۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۲۸۳۶۱۱
طی حکمی از سوی آیت الله حسینی بوشهری؛

مدیر حوزه علمیه مازندران به مدت سه سال ابقا شد

خبرگزاری رسا ـ طی حکمی از سوی آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری به مدت سه سال دیگر در جایگاه مدیریت حوزه علمیه مازندران ابقا شد.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، طی حکمی از سوی آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری به مدت سه سال دیگر در جایگاه مدیریت حوزه علمیه مازندران ابقاء شد.

 

آیت الله حسینی بوشهری در حکم خود خطاب به حجت الاسلام طاهری آورده است؛ احتراماً نظر به سوابق ارزشمند حوزوی و تلاش های خلاصانه جنابعالی در امور حوزه های علمیه شما را به عنوان مدیر حوزه علمیه مازندران به مدت سه سال منصوب می نمایم امید است بر اساس مقرارات و شرح وظایف مدیران استانیی در جهت اهداف سلف صالح و مصالح عالیه حوزه های علمیه نسبت به رشد و گسترش فرهنگ غنی تشیع اقدام نموده و زمینه رضایت حجضرت بقیه الااعظم را فراهم نمایید.

 

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه این تأکید کرده است؛ از علمای بزرگوار منطقه، مدیران، اساتید مدارس علمیه استان انتظارمی رود با همکاری صمیمانه خویش جنابعالی را در این امر خطیر یاری فرمایند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مدیریت استانی حوزه علمیه مازندران از تیر ماه سال 89 در استان آغاز به کار کرد و از همان ابتدا، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیریت حوزه علمیه استان را عهده دار شد.

 

بر اساس این گزارش؛ تا قبل از استقرار مدیریت استانی و آغاز فعالیت حجت الاسلام طاهری در مازندران، متأسفانه مدارس علمیه استان در بررسی ها از شاخص های پایینی در مباحث علمی و پژوهشی برخوردار بودند، که در شش سال اخیر شاهد رشد و تقویت این شاخص ها در مجموع حوزه علمیه مازندران هستیم.

 

این گزارش می افزاید؛ همچنین تا قبل از سال 89، شاهد فعالیت تنها 23 مدرسه علمیه آن هم به صورت مستقل در مازندران بودیم که خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در مدیریت استان در حال حاضر شاهد فعالیت 28 مدرسه علمیه فعال تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه علمیه هستیم.

 

بر اساس این گزارش، همچنین آغاز به کار دو مرکز تخصصی حوزوی در مازندران در آمل و بابل و همچنین پیگیری برای اخذ مجوز مرکز تخصصی حوزوی نوشهر از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته در مدیریت حوزه علمیه استان در سال های اخیر است.

 

این گزارش می افزاید؛ حجت الاسلام طاهری همچنین احیاء حوزه علمیه بلده نور به عنوان یکی از قدیمی ترین مدارس علمیه استان و همچنین راه اندازی و احیاء مدارس تابستانه بلده، فریمک و سواسره را نیز در کارنامه مدیریت خود در مازندران دارد.

 

بر اساس این گزارش، راه اندازی مدرسه علمیه قرآنی بیت النور ویژه طلاب حافظ قرآن کریم در قائمشهر را می توان از دیگر اقدامات مهم و اثرگذار حجت الاسلام طاهری در دوره مدیریت وی بر حوزه علمیه استان عنوان کرد.

 

گفتنی است، در بحث عمرانی نیز از سال 89 تا به امروز شاهد اقدامات بسیار خوبی در بخش نوسازی و بازسازی مدارس علمیه استان هستیم که آغاز احداث ساختمان مدکز مدیریت حوزه علمیه مازندران را می توان از جمله مهم ترین دستاوردهای این بخش در طی سال اخیر دانست./950/پ202/ب4

ارسال نظرات