۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۸۳۴۶۵
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران:

مبارزه حق علیه باطل علت تقابل ایران با امریکا است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به ماهیت اختلاف بین ایران و امریکا، گفت: ماهیت بین این دو کشور مسأله تقابل حق علیه باطل است و باید بدانیم این دو مسأله هیج‌گاه در یک مسیر قرار نمی‌گیرند.
سردار علي فدوي سردار علي فدوي سردار علي فدوي سردار علي فدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوره آموزشی «خط سیاسی امام خمینی(ره)» که پیش از ظهر امروز چهارشنبه در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد با اشاره به تفاوت ماهیت جمهوری اسلامی با دیگر کشورها، تأکید کرد: ماهیت وجود این اختلافات و جنگ ها چیست، آیا این اختلاف ها ار یک جنس هستند، با بررسی تاریخ  مشخص می شود که اختلاف میان کشورها بر سر دنیا است، علت وقوع جنگ عراق چیست، قطعا این جنگ به دلیل حفظ منافع یک کشور انجام شد.

 

وی در ادامه، افزود: آیا مشکل آمریکا با جمهوری اسلامی مانند دیگر کشور ها است، ماهیت این اختلاف مسأله حق و باطل است، انقلاب اسلامی شروع کننده این مخالفت بوده و امام راحل(ره) همان روالی که پیامبر اکرم(ص) داشتند را اجرا کردند.

 

سردار فدوی در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: 37 سال است که انقلاب اسلامی فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته که  هر کدام از آنان به تحلیل سیاسی نیاز دارد ولی در این میان یک موضوع ثابت است و آن وجود انقلاب اسلامی است.

 

وی افزود: اگر در یک تحلیل سیاسی مبانی مشخص شود، بسیاری از مشکلات برطرف می شود، گفته می شود در مباحث زیر بنایی واقعیت مهم نبوده و آنچه از اهمیت بالایی برخودار است، تصویر از واقعیت است، بنابر فرموده یکی از بزرگان تمامی مطالب موجود در کتاب مفاتیح تصویرسازی است، تصویر سازی در غرب براساس منافع دنیوی بوده و این عمل در اسلام بر مبنای حق و حقیقت است، این معیاری است که می تواند انسان را هدایت کند.

 

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به ادعای برخی افراد که انقلابی بودن را برای هیشه لازم نمی‌دانند، تصریح کرد: برخی می‌گویند پس از پیروزی انقلاب نباید روال انقلابی داشته باشیم، اگر این تفکر از سوی افراد اجرا می شد دیگر چیزی از انقلاب باقی نمی ماند، یک تفکر دیگری وجود دارد که می گوید انقلاب اسلامی یک موضوع دائمی است، آیا پس انقلاب اسلامی افراد به وظایف خود عمل کرده اند تا بتوانیم بر روال انقلاب اسلامی حرکت کنیم، دشمنان انقلاب اسلامی با سرکردگی امریکا قائل به این موضوع اند که انقلاب اسلامی به قابلیت هایی دست پیدا کرده است که می تواند بر روال خود ادامه دهد.

 

فدوی با اشاره به اقدامات دشمنان جمهوری اسلامی، اظهار داشت:  دشمن بلافاصله پس از پیروزی انقلاب جنگ را آغاز کرد و تاکنون هیچ‌گاه این مبارزه با انقلاب تعطیل نشده و هر روز ابعاد بیشتری پیدا می‌کند، زمانی که اختلاف بین حق و باطل پیش می آید این دو هیچ‌گاه در کنار هم قرار نمی گیرند، مگر اینکه یکی از دوطرف از موضع خود کوتاه بیاید.

 

وی ادامه داد: باید از خود بپرسیم اگر روال انقلاب را رها کنیم و مانند بقیه کشورها عمل کنیم چه بلایی بر سر جغرافیای ایران خواهد آمد، اگر یک روز شرایطی پیش آید که باطل بر حق چیره شود دشمنان و مخالفان جمهوری اسلامی تمامی این خاک را نابود خواهند کرد.

 

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به جنگ احزاب، خاطرنشان کرد: در جنگ احزاب یک قطعنامه با 5 بند نوشته شد، قتل پیامبر اکرم(ص) و امیرمومنان(ع) در هر شرایطی، نابودی مدینه به‌طور کامل طوری که هیچ آثازی از این شهر معلوم نباشد از جمله مفاد آن قطعنامه بود، باید توجه شود پیامبر اکرم(ص) در جنگ احزاب فقط دو نفر همراه و یاور داشتند و دیگر افراد ایشان را همراهی نکردند.
 

فدوی افزود: برخی تصور می کنند اختلاف ایران با امریکا بر سر منافع این کشور ها  است، آمریکا برای کشورهایی که او را قبول دارند هیچ کاری نکرده است، برخی کشور ترکیه را مثال می زنند، باید توجه شود ترکیه تا به حال چندین بار ارزش پول ملی خود را کاهش داده است، مصر از سال 79 با قبول وجود رژیم‌صهیونیستی روال امریکایی ها را قبول کرد و امروز می شنویم سردمداران مصر به قدرت همه جانبه ایران اعتراف می کنند.

 

وی با بیان اینکه رفتار ما بایدبراساس مبانی انقلاب اسلامی باشد، گفت: رویکرد انقلاب بر این است که باید خود را به خدا وصل کنیم، وقتی این قدرت کوچک به خداوند متصل شود، دیگر هیچ قدرتی با او مقایسه نمی شود، دل، زبان و عمل باید بر روالی باشد که بخواهد به خداوند متصل شود و انقلاب اسلامی این کار را انجام داده است.

 

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: یکی از الزامات این کار حضور مردم است، امیرمومنان(ع) دومین بنده محبوب خداوند در عالم است ولی عدم حمایت مردم از ایشان سبب شد، حضرت به کارهای گوناگونی مجبور شوند، افرادی که می بایست پشت سر امام خود قرار داشته باشند، روبه‌روی ایشان ایستادند، در مساله قطعنامه نیز این اتفاق با امام(ره) افتاد.

 

فدوی با اشاره به اظهارات نادرست برخی از مسؤولان ابراز داشت: آنقدر جلوه های قدرت غربی ها زیاد است که یکی از مسؤولان از بمب های امریکایی ها در جمع دانشجویان سخن گفته و مدعی است آنها می توانند با بمب های خود کشوری را نابود سازند.

 

وی افزود:یک مقام پنتاگون در اواخر بهار سال 66 اعتراف می‌کرد، ناوهای اعزامی امریکا به خلیج فارس نه تنها نمی توانند مأموریت خود را انجام دهند بلکه قادر نیستند از امنیت خود دفاع کنند، این سخن در سال 1366 بیان شده است، درصورتی که امکانات ما در آن زمان بسیار ناچیز بود.

 

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: از پیروزی انقلاب تا 10 سال پیش کشورهای حوزه خلیج فارس بیش از هزار میلیارد دلار تسلیحات خریداری کردند، اگر جنگ ادامه پیدا می کرد، به نفع آنها بود ولی پس از والفجر 8 دیگر فهمیدند که ایران می تواند پیروز این جنگ باشد، در آن زمان صادرات نفت به کمتر از 100 هزار بشکه در روز رسید و با قیمتی حدود 6 دلار که یک سوم قیمت جهانی بود.

 

فدوی با بیان اینکه  ما سلاح های حداقلی خود را به روی شناورها قرار دادیم،گفت: در سال 66 مقابل امریکایی ها که به تنهایی در خلیج فارس حضور داشتند ایستادیم، الان تکلیف طوری است که باید در خلیج فارس حضور داشته باشیم، هم اکنون با شناور عاشورا و شناورهای تندرو در خلیج فارس حضور داریم، 139 عملیات انجام شد و ناو یک میلیاردی آنها نابود شد.


وی افزود: ما با یک شناور هزار دلاری یک ناو یک میلیارد دلاری آنها را نابود کردیم، توانمندی ایران در مقایسه با زمان 8 سال جنگ غیر قابل مقایسه است، اگر به وعده خداوند باور داشته باشیم این گونه خواهد شد، این وعده ها با انجام شروط الهی انجام می پذیرد./811/
پ201/ح

ارسال نظرات