۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۲۸۳۰۸۳
امام جمعه اهر مطرح کرد؛

مکتب اهل بیت نجات‌بخش جوامع بشری/ فرهنگ عاشورا دشمن ظالمان و حامی مظلومان است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که معنای حقیقی فرهنگ عاشورا مبارزه با ظالمان و حمایت از مظلومان است، گفت: مکتب اهل بیت(ع) نجات‌بخش جوامع بشری است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی عصر دوشنبه در جمع اعضای کارون حرم رضوی که با حضور خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) در شهرستان اهر همراه بود، اظهار داشت: مردم منطقه ارسباران متدین و عاشق اهل بیت هستند که استقبال باشکوه مردم اهر از کاوران رضوی نشانگر این امر است.


امام جمعه اهر با بیان این‌که اگر ملت ایران عشق و محبت اهل بیت و محرم و صفر را نداشتند، استقلال کشور و پیروزی در انقلاب اسلامی نیز محقق نشده بود، خاطرنشان کرد: امروز محبان اهل بیت توانسته‌اند با منطق مهدوی و عاشورایی، بی‌منطقی و افراطی‌گری وهابیت را محکوم کنند.


وی گسترش موج بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی را برگرفته از رشادت و فداکاری مردم ایران در انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: امروز ارزش های دینی و مذهبی در ایران اسلامی و سایر کشورهای منطقه توسعه پیدا کرده است و توانسته توطئه های فتنه‌گران غربی را نقش بر آب کند.


حجت الاسلام حاجی زاده با تأکید بر این‌که ایران اسلامی مخالف هرگونه ظلم و ستم در جهان بوده و با حمایت از کشورهای اسلامی و مسلمان به دین خود در مقابل این جوامع عمل می کند، گفت: انقلاب اسلامی ایران نشان داد که عمل به آموزه های فرهنگ عاشورا در آزادسازی مسلمانان از بند استکبار مؤثر است.


همچنین محمدحسن آیرم، خادم حرم مطهر امام رضا(ع) در سخنانی با تأکید بر این‌که افتخار ملت ایران میزبانی از حرم امام رئوف و هشتم شیعیان جهان است، اظهار داشت: مردم آذربایجان شرقی مردمی ولایت مدار و عاشق اهل بیت هستند و استقبال آنها از کاروان زیر سایه خودرشید بسیار گرم بوده و قابل توصیف نیست.


وی از حضور کاروان زیر سایه خورشید در 250 شهر و شهرستان مختلف کشور خبر داد و اظهار داشت: کاروان های زیرسایه خورشید در 22 کشور و 110 شهر مختلف جهان حضور یافته و سلام حضرت امام رضا (ع) را بر عاشقان این حضرت می رسانند.


گفتنی است، کاروان زیر سایه خورشید همزمان با سایر مناطق و شهرهای کشور در آذربایجان شرقی نیز حضور یافته و عطر حرم و سرای خورشید هشتم امامت و ولایت را مهمان این استان کرده که در راستای همین برنامه ها این کاروان مهمان مردم شهرستان اهر شده و با استقبال گرم در این شهرستان روبرو شد./935/پ202/ح

ارسال نظرات