۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۲۸۲۵۹۵
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد :

مجلس از پروژه های دفاعی حمایت می‌کند/ بهترین راه ایستادگی در برابر دشمن،توسعه صنایع دفاعی است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی اشاره به حمایت مجلس از برنامه‌ها و پروژه‌های صنایع دفاعی، بیان کرد: توسعه صنایع دفاعی، بخشی از ضرورت‌های امنیت‌سازی در کشور است و ما امیدوارم مسئولان، دانشمندان و صاحبان فکر و اندیشه با خلق دانش و فناوری‌های نوین بر قدرت دفاعی بازدارنده جمهوری اسلامی بیفزایند.
حجت الاسلام ابوترابي فرد در جلسه علني مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی مجلس با اشاره به فرارسیدن هفته دولت، اظهار کرد: دولت نماد مدیریتی و وحدت و اقتدار ملی در نظام اسلامی محسوب می شود، دولتمردان ما باید از آموزه های الهام بخش حضرت علی(ع) بوی‍ژه نامه ایشان به مالک اشتر بهره های بسیاری بگیرند.

 

وی با بیان اینکه تقویت بنیه اقتصادی کشور یکی از مسائل مهم است که باید به آن توجه کرد و این هدف مهم در سایه رشد و فعالیت های اقتصادی کارآفرینان و دریافت مالیات محقق خواهد شد، افزود:ما به دولت توصیه کرده ایم که به تولید و اقتصاد دانش بنیان برای رسیدن به این هدف بسیار مهم توجه وی‍ژه ای داشته باشد و توجه به اقتصاد مقاومتی مهمترین گامی است که دولت باید به آن توجه داشته باشد.

 

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امت اسلامی بواسطه پایبندی به آرمان ها و ارزش های خود می تواند در برابر دشمنان ایستادگی کند، تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران با افزایش توان دفاعی خود ، از آن به عنوان یک قدرت بازدارنده استفاده می کند و ما باید به امنیت سازی راهبردی یعنی بهره گیری از سازو کارهای محدود کننده در برابر تهدیدات توجه داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: در حالی که  ناامنی در منطقه در حال افزایش است و نشانه‌های روشنی از جنگ نیابتی در منطقه مشاهده می‌شود و به موازات آن جلوه‌هایی از تحریم تسلیحاتی وجود دارد طبیعی است که نهادهای راهبردی می‌بایست از ساز و کارهایی استفاده کنند که زمینه‌های لازم برای تولید و قدرت براساس ساز و کارهای داخلی با الهام از آموزه‌های قرآن و عترت را فراهم آورد.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد  گفت: هم‌اکنون بخش قابل توجهی از فعالیت‌های وزارت دفاع معطوف به پیشبرد صنایع دفاعی و بهره‌گیری از پژوهشگرانی است که دارای تخصص، انگیزش حرفه‌ای و اعتقادات بنیادین به ضرورت‌های جمهوری اسلامی هستند،صنایع دفاعی ایران بر ضرورت خودکفایی راهبردی و خوداتکایی تاکید دارد.

 

وی با  اشاره به حمایت مجلس از برنامه‌ها و پروژه‌های صنایع دفاعی، بیان کرد: توسعه صنایع دفاعی، بخشی از ضرورت‌های امنیت‌سازی در کشور است و ما   امیدوارم مسئولان، دانشمندان و صاحبان فکر و اندیشه با خلق دانش و فناوری‌های نوین بر قدرت دفاعی بازدارنده جمهوری اسلامی بیفزایند. همان قدرت بازدارنده‌ای که یکی از مهم‌ترین پشتوانه‌های تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران از موضع قدرت در برابر قدرت‌های زیاده‌خواه جهان بود./858/پ202/ج

ارسال نظرات