۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۲۸۲۵۶۴
رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی:

دولت یازدهم از فرصت طلایی پنجره جمعیتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان این که کشور ما در پنجره جمعیتی و فرصت طلایی قرار دارد، گفت: دولت یازدهم می بایست از این فرصت برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کند.
هادي قوامي- نماينده مجلس

هادی قوامی، رییس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با گرامیداشت فرا رسیدن سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، اظهار کرد: نامگذاری ایام شهادت این دو شهید بزرگوار به نام هفته دولت، یادآور خدمات صادقانه و بی منت دولت دوم به مردم است که در مدت زمان کوتاه خدمت خود، تلاش آگاهانه و شبانه روزی برای پیشرفت و توسعه ایران اسلامی انجام دادند.

وی اضافه کرد: اگرچه از لحاظ زمانی طعم شیرین خدمات این دولت کوتاه بود اما نوع نگرش شهیدان رجایی و باهنر در مورد خدمت به مردم، به الگویی ماندگار بدل شد.

قوامی تصریح کرد: دولت یازدهم نیز می بایست با توجه به اصلی ترین ویژگی های دولت شهیدان رجایی و باهنر، خدمت صادقانه و بی منت را رویکرد خود قرار داده و برای عبور از مشکلات موجود و رساندن کشور به توسعه بیشتر، تلاش کند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نقاط قوت و ضعف دولت یازدهم در مدت بیش از دو سال فعالیت، خاطرنشان کرد: سیاست های تنش زدایی و ایجاد فضای مساعد کارآفرینی از جمله نقاط قوت دولت تدبیر و امید به شمار می روند که سبب شده تا هفته دولت امسال به نسبت سال های گذشته متمایز باشد.

وی اضافه کرد: توافق هسته ای بین ایران و کشورهای گروه 1+5 فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره در کشور را ایجاد کرده که این موضوع نقطه عطف هفته دولت امسال بوده و اثرات مثبت آن به مرور و طی سال های آتی مشاهده می شود.

قوامی افزود: با دست یابی به توافق هسته ای، اجماع جهانی علیه ایران که شکل گرفته بود اکنون از بین رفته که این مهم در سایه وحدت، همدلی و همراهی قوا، حمایت های مردم و هدایت های رهبر معظم انقلاب محقق شد.

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که هفته دولت امسال به جایگاه پرشی برای توسعه و رشد بخش های مختلف کشور به ویژه مسأله اقتصاد در بعد داخلی و خارجی بدل شود.

وی با بیان این که یکی از فرصت های دولت یازدهم بعد از توافق هسته ای، استفاده از فرصت طلایی پنجره جمعیتی کشور برای توسعه در حوزه های مختلف است، تصریح کرد: در حال حاضر افزون بر 70 درصد جمعیت کشور بین 15 تا 64 سال سن داشته و نزدیک به یک سوم جمعیت نیز 25 تا 40 ساله هستند که این خیل عظیم جوانان اگر توانمند شده و شغل، کارآیی و تولیدکنندگی داشته باشند، ایران اسلامی جهش عظیم اقتصادی را تجربه خواهد کرد.

قوامی با بیان این که این فرصت تنها یک بار در اقتصاد ایران روی می دهد و باید از آن به درستی استفاده شود، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم می بایست از این فرصت برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کند و هفته دولت امسال می تواند آغاز خوبی برای این روند مؤثر باشد.

رییس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسؤولان مبنی بر لزوم تکیه به ظرفیت های درونی و استعدادها و توانمندی های ملت، تصریح کرد: دولت یازدهم باید با تدبیر مناسب در عین فراهم کردن شرایط اقتصادی مبتنی بر رابطه با کشورهای خارجی، از توان تولید داخلی نیز استفاده حداکثری کرده و با اجرای اقتصاد مقاومتی، ایران اسلامی را در برابر تکانه های بین المللی بیمه کند.

گفتنی است، هشتم شهریور ماه سالگرد انفجار دفتر نخست وزیری در سال 1360 و شهادت دو یار دیرین امام و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمدعلی رجایی، رییس جمهور و محمدجواد باهنر، نخست وزیر که نمونه‏ای از دولتمردان مردمی بودند، است.

به همین مناسبت و به منظور آشنایی مردم با فعالیت‏ها و بیان اهداف و برنامه‏های آینده دولت، از دوم تا هشتم شهریور به نام هفته دولت نامگذاری شده است./9314/پ202/ج

ارسال نظرات