۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۸۲۴۴۰
آیت الله شبستری:

مسؤولان از شهیدان رجایی و باهنر درس بگیرند/ اختلاف ایران با آمریکا مکتبی و اعتقادی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: مسؤولان مانند شهیدان رجایی و باهنر کم حرف و اهل عمل باشند و تعهد و ولایت مداری را پیشه خود قرار دهند.
ديداراعضاء شوراي هماهنگي نبليغات اسلامي با آيت الله شبستري ديداراعضاء شوراي هماهنگي نبليغات اسلامي با آيت الله شبستري ديداراعضاء شوراي هماهنگي نبليغات اسلامي با آيت الله شبستري ديداراعضاء شوراي هماهنگي نبليغات اسلامي با آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شهادت را میراث صلحا دانست و گفت: از ابتدای آفرینش بشر، جامعه از این تحفه الهی بهره مند شده است.

 

وی شهادت را نصیب انسان های بافضیلت و الهی عنوان کرد و ابراز داشت: در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی و ترور های منافقین در زمان بنی صدر، باب شهادت به روی بسیاری گشوده شد و به مقام شهادت نائل شدند.

 

عضو خبرگان رهبری افزود: در این دوران ها اقشار و افراد مختلفی از رییس جمهور گرفته تا جوان سیزده ساله به شهادت رسیدند، شهادت شهید بهشتی و شهادت شهیدان رجایی و باهنر نشان از ثبات و مردمی بودن این نظام دارد، نظام اسلامی قائم به شخص نیست و با شهادت اشخاص از میان نمی رود.

 

وی فقدان عزیزان رجایی و باهنر را یک ثلمه خواند و گفت: شهیدان رجایی و باهنر دو عنصر مخلص، متعهد، کم حرف و پر کار بودند؛ اهل شعار نبودند، این دو شهید بزرگوار اهل عمل بودند و هر سخنی را که بیان می داشتند سنجیده و حساب شده بود.

 

وی افزود: ویژگی برجسته شهیدان رجایی و باهنر ولایت مداری بود و آنها در سخن و عمل خود را مقلد امام می دانستند، این دو بزرگوار با ولایت هیچ گونه زاویه‌ای نداشتند و در حقیقت مانندآیت الله مدنی ذوب در ولایت و امام راحل بودند.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) فقدان این عزیزان را برای جامعه دردناک و سخت دانست و تصریح کرد: این سه بزرگوار همان گونه که در زمان حیات و مبارزات انقلابی سبب برکات بودند، شهادت آن ها نیز عامل عزت اسلام شد.

 

وی با اشاره به وقایع ابتدای انقلاب و تشتت فضای ابتدای انقلاب در شناخت حق و باطل، تأکید کرد: شهادت شهیدان رجایی، باهنر و شهید بهشتی ماهیت پلید منافقین را مشخص کرد و مردم توانستند مسیر حق را از باطل تشخص دهند، شهادت آیت الله مدنی نیز به گونه‌ای سبب شناخت حقانیت ولایت و امامت شد.

 

امام جمعه تبریز بمب گذاری و ترور را تز و روش نامردانه عنوان کرد و اذعان داشت: برنامه ترور به خیال از میان بردن نظام و تضعیف آن صورت گرفت، اما شهادت این بزرگواران سبب عزت و اقتدار انقلاب اسلامی شد، بزرگداشت یاد و خاطر این عزیزان یک فریضه است.

 

وی وجود امثال این شهیدان را سبب تقویت بنیه آموزشی کشور دانست و افزود: وجود کسانی مانند شهیدان رجایی و باهنر در وزارت آموزش و پرورش سبب احیای نسل جوان و دین اسلامی می شد و قطعا شاهد چنین وضعیتی نبودیم.

 

نماینده ولی فیقه در استان خاطرنشان کرد: مسؤولان رده های بالای کشور خصلت های این عزیزان چون ولایت مداری، اخلاص و تعهد را از این شهیدان درس بگیرند.

 

وی ضمن تأکید بر تداوم مراسم بزرگداشت یاد وخاطره شهیدان محراب و ترور، تصریح کرد: لازم است جوانان بدانند که شهادت این شهدا عامل تقویت و عزت نظام شد و بدانند که این انقلاب به آسانی پیروز و حفظ نشده است.

 

آیت الله شبستری همچنین بر شناساندن این شهیدان برای نسل جوان انقلاب با برگزاری میزگرد در دانشگاه ها، چاپ ویژه نامه ها و برشور ها و برگزاری همایش ها تأکید کرد.


 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برجام و توافق هسته ای، تصریح کرد: اختلافات و تضاد میان نظام اسلامی با آمریکای جنایتکار با سابقه جنایات فروان در منطقه و جهان با توافق قابل رفع نیست.

 

عضو خبرگان رهبری این تضاد را مکتبی و اعتقادی دانست و خاطرنشان کرد: سازش، تسلیم و روابط حسنه با آمریکا در زیر توافق وجود ندارد این خیال خام دولتمردان آمریکا است، ملت ایران سابقه خیانت و جنایت آمریکا را فراموش نکرده اند./854/پ202/ب4

ارسال نظرات