۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۸۲۱۶۵
سردار دهقان:

توان دفاعی کشور مورد مذاکره نیست؛ ملت دغدغه نداشته باشند

خبرگزاری رسا ـ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران این تصور را که توان دفاعی کشور تحت تأثیر برجام است، اشتباه دانست و گفت: توان دفاعی کشور مورد مذاکره نیست، ملت در این زمینه دغدغه نداشته باشند.
سردار دهقان وزير دفاع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار حسین دهقان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که پس از مذاکرات هسته‌ای و تدوین متن توافقنامه شاید در اذهان مردم این‌گونه تداعی شده باشد که برجام متمرکز بر توان دفاعی کشور است، گفت: توان دفاعی کشور مورد مذاکره نیست.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: گرچه در شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای صادر و در این زمینه محدودیت‌هایی اعمال شد، اما این محدویت‌ها مسبوق به سابقه بوده و همواره با بی‌اعتنایی ایران اسلامی نیز روبه‌رو شده است.

 

وی با بیان این‌که هیچ‌گاه هیچ قطعنامه‌ای را در مسائل دفاعی خود اجرا نکرده‌ایم و به آن اعتنایی نبخشیده‌ایم، گفت: صنعت دفاعی کشور تحت تأثیر مذاکرات قرار نخواهد گرفت، ملت در این زمینه دغدغه نداشته باشند.

 

دهقان خاطرنشان کرد: آن چیزی که جایگاه متفاوتی را برای ملت ما در عرصه جهانی به وجود آورده و قدرت‌های بزرگ جهانی ایران را به عنوان یک واقعیت قدرتمند و قدرت منطقه‌ای و تأثیرگذار در عرصه جهانی پذیرفته و به رسمیت شناخته‌اند، توان دفاعی کشور است که این توان دفاعی را توسعه خواهیم داد.

 

با گرامیداشت 31 مردادماه روز صنعت دفاعی کشور، گفت: نظام و انقلاب اسلامی در این مقطع از زمان و تاریخ، در یک وضعیت خاصی قرار دارد.

 

وی با اشاره به تلاش صهیونیسم و آمریکا برای حاکمیت در عرصه بین‌الملل، گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی‌(ره) و در ادامه به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، معادلات استکبار را به هم ریخت و ایران اسلامی را به الگویی برای همه کشورهای اسلامی که به دنبال عزت خود بودند، ترسیم کرد.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی افزود: ماهیت نظام و انقلاب اسلامی که در نقطه مقابل نظام امپریالیستی و نظام حاکم بر آمریکا است، زمینه‌های دشمنی‌های گسترده‌ای را برای دشمنان نسبت به انقلاب فراهم آورد و نباید تصور کرد که روزی دشمنان ما و نظام سلطه دست از عداوت با ملت ایران برخواهند داشت.

 

دهقان گفت: آنها هر صورتی از تهدید را شکل می‌دهند و به مقتضای زمان در مواجهه با نظام ما از جریان‌های گروهکی و واگرا، کودتا، جنگ تحمیلی و جنگ روانی گرفته تا جنگ اقتصادی و شیوه‌های مختلف برای مخدوش کردن چهره نورانی انقلاب اسلامی با شکل‌دهی گروه‌های تکفیری صهیونیستی اقدام می‌کنند.

 

وی با بیان این‌که شاخصه بزرگ جریان مقابل نظام اسلامی در جنگ تحمیلی، پرونده هسته‌ای و جنگ‌های نیابتی شکل گرفت، گفت: نظام اسلامی با اتکای به ایمان الهی مردم و انسجام و وحدت در جامعه در سایه رهبری مقام معظم رهبری در برابر همه توطئه‌های استکبار ایستاده است و ایستادگی می‌کند.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی اظهار داشت: آنها می‌خواهند ولایت فقیه را مورد هجمه قرار دهند و بنیان‌های فکری این ملت و ارتباط آنها را با نظام تضعیف کنند و بی‌اعتمادی نسبت به نظام را در دل‌های مردم ایران توسعه دهند و به نوعی ملت را از مسیر خود باز دارند اما این خیال باطلی است و باید این آرزو را به گور ببرند.

 

وی با اشاره به سابقه هشت سال دفاع مقدس و ایستادگی ملت در صحنه‌های مختلف مقابله با توطئه‌های استکبار، ظرفیت فرهنگ ایثار و شهادت را یادآور شد و افزود: امام راحل فرمودند ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد.

 

دهقان با بیان این‌که اگر ملتی صاحب قدرت نباشد نمی‌تواند در جدال‌های سنگینی که علیه او شکل می‌گیرد حیات و عزت خود را حفظ کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران از آغازین روزهای شکل‌گیری، همت خود را بر توسعه عناصر قدرت گذاشته تا در عرصه جهانی پشتوانه پیشبرد اهداف و حفظ اقتدار و تمامیت ارضی کشور باشد.

 

وی افزود: نیروهای مسلح در زمین، هوا و دریا این قابلیت را دارند که بتوانند هر نوع اقدام ممکن یا محتمل علیه نظام را با قدرت، توانمندی و در کوتاه‌ترین زمان پاسخ گفته و هر تهدیدی را در نطفه خفه کنند. دشمنان مطمئن هستند که اگر اقدامی صورت دهند با پاسخی پشیمان کننده و شکننده روبه‌رو می‌شوند.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر دفاعی بودن ساختار و تجهیزاتی که در اختیار نیروهای مسلح قرار داده به همه دنیا اعلام می‌کند که ما قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداریم اما هر نوع اقدام آنان را با پاسخ تعیین کننده و پشیمان کننده مواجه خواهیم کرد.

 

وی با بیان این‌که هیچ‌گاه به تهاجم فکر نکرده‌ایم و همواره بر دفاع متمرکز شده‌ایم، گفت: صنایع دفاعی ما بر اصل خودکفایی در همه زمینه‌ها شکل گرفته و دستاوردهای بسیار شایسته ای نیز داشته‌ایم و با یک نگاه راهبردی آینده‌نگر و اقدام پیشگیرانه همواره تلاش کردیم از آنچه مورد نیاز نیروهای مسلح است به انجام رسانیم.

 

دهقان خاطرنشان کرد: می‌توانیم بدون کمک از طرف‌های خارجی هر قلم تسلیحاتی و سامانه نظامی را طراحی، تولید انبوه کرده و به کار بگیریم، این درونی شدن و بومی شدن صنایع دفاعی بزرگ‌ترین قابلیت نیروهای مسلح و پشتوانه عظیمی است./920/پ202/ج

ارسال نظرات