۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۲۸۲۰۵۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

فاصله گرفتن از اخلاق و معنویت عامل بروز مشکلات فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، یکی از مهم ترین عوامل بروز آسیب های فرهنگی و اجتماهی در جامعه را فاصله گرفتن از کلام الهی دانست و گفت: اگر مفاهیم قرآنی در همه ابعاد فردی و اجتماعی زندگی فراد جامعه نهادینه شود به حتم شاهد کاهش بسیاری از مشکلات خواهیم بود.
معنويت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام  رمضان اکبری، استاد حوزه و دانشگاه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت دهه کرامت در مرکز استان برگزار شد، با بیان این که دهه کرامت فرصت ارزشمندی برای تروج فرهنگ رضوی است، گفت: امام رضا(ع) از مقام ارزنده و والایی در میان آحاد مردم برخوردار است که در دوران حضور این امام همام در میان مردم انس، علاقه و ارتباط شایسته ای با مردم برقرار بود.

 

وی افزود: مردم برای رفع مشکلات خود به امامان مراجعه می کردند و امروز نیز علما، بزرگان و قبور امامزادگان ملجا و پناهگاه مردم است که ارادت و ارتباط خاصی وجود دارد.

 

حجت الاسلام اکبری با تأکید بر این که اهل بیت معصومین(ع) حضوری معنوی دارند، گفت: حیات و ممات این بزرگواران یکی است که چه حاضر و یا غایب باشند اما مردم از مقام معنوی اهل بیت معصومین(ع) بهره مند هستند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انسان باید از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) استفاده شایسته ای داشته باشد، افزود: حرکت در مسیر سیره علمی و عملی این بزرگواران به عنوان عاملی ارزنده در راستای سعادت و رستگاری انسان است.

 

وی ادامه داد: حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) به عنوان افتخارات ارزشمند نظام اسلامی از جایگاه گرانقدری برخوردار هستند و مردم ارتباط و انس والایی با این بزرگواران دارند.

 

حجت الاسلام اکبری با تاکید بر این که ارتباط صمیمانه قلبی میان حضرت معصومه(س)، امام رضا(ع) و مردم کشورمان به سبب حضور این بزرگواران در ایران اسلامی وجود دارد، گفت: دهه کرامت فرصت خوبی است تا این دو میراث ارزشمند و مدفون در ایران اسلامی به آحاد مردم و نسل جوان جامعه معرفی شوند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اهل بیت معصومین(ع) زنده هستند و از درخواست های ما اطلاع دارند، بیان داشت: انسان باید تلاش کند تا از این فرصت های طلایی و مغتنم استفاده کند که باور داریم همیشه اهل بیت معصومین(ع) زنده و حاضر و ناظر بر اعمال و رفتارهای ما هستند.

 

وی ادامه داد: امروز هر چه زمان می گذرد نیاز انسان به امور معنوی بیشتر می شود که جامعه بشری تلاش دارد تا خود را در مسیر اخلاق و معنویت به عنوان اموری تعالی بخش قرار دهد.

 

حجت الاسلام اکبری با بیان این که بهره گیری از اخلاق و معنویت امری اساسی که همگان دوست دار آن هستند و ارتباطی به اعتقادات دینی ندارد، گفت: علم و صنعت در عرصه جهانی در حال پیشرفت و ترقی است و نیاز می شود تا در عرصه اخلاق و معنویت نیز پیشرفت هایی حاصل شود که ثمرات و برکات بسیاری دارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اهل بیت معصومین(ع) به عنوان سرمایه های ارزشمندی هستند که انسان تلاش دارد تا به هر صورتی به این عزیزان ابراز ارادت کند، گفت: این امر نشانگر فطرت پاک درونی انسان است که بشر را به این مساله سوق می دهد.

 

حجت الاسلام اکبری با تاکید بر این که جامعه بشری تشنه نهادینه سازی اخلاق و معنویت است، بیان داشت: مردم با هر فکر و عقیده ای از گناهان خسته شدند و دنبال این هستند تا به سمت اخلاق و معنویت حرکت کنند که حس آرامش بخشی بسیاری را در وجود انسان قرار می دهد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که انس و الفت افراد با کلام الهی زمینه ساز تقویت معنویت در آنها را فراهم می کند، بیان داشت: مأنوس شدن یک فرد با مفاهیم روح بخش قرآنی موجب رشد و تقویت معنویت در او خواهد شد.

 

وی یکی از مهم ترین عوامل بروز آسیب های فرهنگی و اجتماهی در جامعه را فاصله گرفتن از کلام الهی دانست و خاطرنشان کرد: اگر مفاهیم قرآنی در همه ابعاد فردی و اجتماعی زندگی فراد جامعه نهادینه شود به حتم شاهد کاهش بسیاری از مشکلات خواهیم بود.

 

وی ادامه داد: هر انسانی از نظر فطری و درونی عاشق اخلاق و دین مداری است و امامان معصوم(ع) پایه گذار این مکتب فطری بودند که انسان باید تلاش کند تا جایگاه و هویت خود را بازیابد./950/پ202/ح

ارسال نظرات