۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۲۸۱۹۸۶
نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر قزوین مطرح کرد؛

نقش موثر روحانیان مساجد در خنثی سازی توطئه های دشمن

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) گفت: نبود برنامه ریزی مسؤولان مساجد برای جذب قشرجوان و نوجوان جامعه برای حضور در مساجد نیز نوعی تخریب در آینده مساجد به شمار می‌رود.
حجت الاسلام علي معبودي حجت الاسلام علي معبودي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی معبودی نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، ظهر امروز در همایش مشترک ائمه جماعات مساجد و فرماندهان پایگاه‌ها مقاومت بسیج محلات قزوین که به مناسبت روز جهانی مساجد و روز بسیج محلات در مسجد ولایت قزوین برگزار شد به تبیین برخی از مصداق‌های تخریب مساجد پرداخت.

 

وی در ادامه افزود: در آیات قرآن یه کسانی که مساجد را تخریب می‌کنند به عنوان گروهی از ستم کارترین افراد جامعه اشاره شده است.

 

این کارشناس حوزوی با بیان این‌که تخریب مصداق‌های بسیاری دارد عنوان کرد: تخریب می‌تواند به معنای واقعی کلمه صورت گیرد، همانند آنچه که امروزه در فلسطین اشغالی  و یمن رخ می‌دهد و رژیم غاصب صهیونیستی و آل سعود در آن نقش دارند.

 

وی در ادامه افزود: نوع دیگری از تخریب که امروزه بیشتر شاهد آن هستیم، تخریب معنوی مساجد است، بدین صورت که مساجدی که روح معنوی آنها گرفته می‌شود تخریب شده به حساب می آیند، در این نوع از تخریب مساجد، افرادی که در پی تخریب مساجد هستند مساجد را به نحوی می آرایند که معنویت در آن دیده نمی‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: مصداق دیگر برای تخریب مساجد، منع حضور عالمان جدید و دانشمند در مساجد از سوی علمای برخی مساجد که مسجد را برای خود می پندارند، است.

 

حجت الاسلام معبودی بیان داشت: عدم برنامه ریزی مسؤولان مساجد برای جذب قشر جوان و نوجوان جامعه برای حضور در مساجد نیز نوعی تخریب در آینده مساجد به شمار می‌رود.

 

وی با بیان این‌که مسجد باید محل بیان معارف حقیقی الهی باشد، ابراز داشت: مساجدی که در آنها معارف بیان نمی‌شود در حال تخریبند، در این نوع تخریب شاید مسجد زیبا و شکیل هم باشد اما درحال تخریب است.

 

وی مسجد را پایگاه انقلاب خواند و اظهار کرد: تلاش‌های دشمن در جهت تصرف این پایگاه‌ها است و مصداق‌ بارز نقشه‌های از پیش تعیین شده دشمنان تخریب مساجد است تا بتوانند راحت‌تر در پایگاه‌ها نفوذ کنند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) قزوین در پایان بیان داشت: راه‌های مورد استفاده دشمن برای نفوذ در مساجد ایجاد دام و زمینه های لغزش مانند رسانه‌ها است و فرماندهان پایگاه ها، روحانیان مسؤول جذب جوانان هستند، تا مساجد را به محلی عبادی، سیاسی و اجتماعی تبدیل کنند./955/پ202/ب4

ارسال نظرات