۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۸۱۹۶۵
حجت الاسلام آزادیخواه:

راه نفوذ آمریکا به ایران را می بندیم/ نفوذ استکبار نتیجه‌ای جز خفت و خواری ندارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل حوزه ریاست مرکزخدمات حوزه های علمیه کشور با بیان این‌که ما باید نفوذ آمریکا در کشور خود را ببندیم، گفت: معنای مذاکرات این نیست که ما به آمریکایی‌ها کرنش نشان بدهیم و راه نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی آنها را به کشور هموار کنیم.
حجت الاسلام احد آزاديخواه، مدير کل حوزه رياست مرکزخدمات حوزه هاي علميه کشور

حجت الاسلام احد آزادیخواه، مدیر کل حوزه ریاست مرکزخدمات حوزه های علمیه کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه شرایط بعد از مذاکرات برای طرفین یک راهبرد کلی است، عنوان داشت: دولتمردان مذاکرات را پیگیری کنند و مردم هم حامی و حمایت می کنند و معنای این در کلام رهبرمعظم انقلاب تبلور پیدا می کند معنای مذاکرات این نیست که مادر مقابل آمریکا کرنش نشان بدهیم و راه نفوذ آنها را به کشور هموار کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه ما اگر رفع تحریم‌ها را در رسانه ها منعکس شده می بینیم، معنایش رفع تحریم‌ها است نه نفوذ سیاسی و اقتصادی آمریکایی‌ها در کشور و باید متوجه این باشیم این دو مقوله باهم متفاوت هستند.

 

مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه خیلی از نگاه ها تا قبل از فرمایشات حضرت آقا این مهم را درک نکرده بودند اظهار داشت: رفع تحریمها یعنی حقی را که از ملت ایران به یغما برده بودند تدارک و جبران شود نه اینکه راه نفوذ اقتصاد آمریکاییها به بهانه های مختلف چتر باز کند.

 

حجت الاسلام آزادیخواه با تأکید بر اینکه تأثیر فرمایشات مقام معظم رهبری بر توده مردم و سیاسیون مؤثر بوده، عنوان کرد: تراژدی مذاکرات هسته ای را در حد و اندازه خودش باید پیش ببریم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه اگر ترجمان مذاکرات آن ترجمانی باشد که دشمن می خواهد، هیچ سودی برای ما نخواهد داشت، گفت: این نوع مذاکره ضرر هم خواهد داشت و ترجمان منفی هم همینه که ما مذاکرات را به معنی نفوذ و تأثیرپذیری از آمریکا و استکبار ببینیم.

 

مدیر کل مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با اشاره به این امر که دولتمردان از شخص رییس جمهور تا وزیر امور خارجه و سایر شخصیت‌ها وظیفه دیپلماسی خود را انجام دهند، تأکید کرد: باید حرکت این دیپلماسی به شکلی باشد که مردم ما، شهدای ما و استراتژی کلی ما آن را مطالبه می کند، استراتژی کلی ما مذاکره را و حتی تعامل طرفینی را می پذیرد اما چتر پذیری استکبار را نمی پذیرد.

 

وی در پایان با اشاره به علت اینکه ما باید نفوذ آمریکا در کشور خود را ببندیم، بیان داشت: کشورهایی که راه نفوذ آمریکا را پذیرا شدند نتیجه ای جز خفت و خواری عایدشان نشد و کشورهایی چون لیبی، افقانستان و عراق مصداق بارز این موضوع هستند./866/ت302/ح

ارسال نظرات