۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۸۱۶۰۹
آیت الله طبرسی با انتقاد از گسترش تخریب و تحریف در کشور:

امروز از همه امور در کشور بهره برداری سیاسی می شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با بیان این که متأسفانه از همه چیز می خواهیم بهره برداری سیاسی کنیم، گفت: روابط، مقالات، عزل و نصب ها و رفت و آمدهای ما جناحی و سیاسی شده است و پریدن به هم، تخریب یکدیگر و تحریف کردن احوال هم در جامعه ما امروز رواج یافته است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در همایش استانی مدیران خبرگزاری فارس در استان به اهمیت رسانه اشاره کرد و گفت: از روز خلقت بشر تا به امروز هیچ عامل و سببی به اندازه خبرنگاری در سرنوشت انسان ها تأثیرگذارتر نبوده است.

 

 

وی با بیان این که خبرنگاران تاریخ عدل، حوادث و اتفاقات دنیا را بیان کردند، افزود: کار رسانه جهاد با قلم است و این یکی از با ارزش ترین کارها در اسلام است.

 

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که متأسفانه امروز شاهد به وجود آمدن یک امپراتوری رسانه ای در جهان هستیم، تصریح کرد: نبض رسانه های تأثیرگذار دنیا در اختیار صهیونیست ها است و رسانه های انقلابی ما در مقابله با امپراتوری رسانه ای جهان رسالت سنگینی بر عهده دارند.

 

 

آیت الله طبرسی با بیان این که فعالیت های رسانه ای در جهانی به گونه ای گسترش یافته که حتی دین مردم نیز رسانه شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به این مسأله رسانه ها امروز یک رسالت سنگین و خطیر جهانی، انقلابی و داخلی دارند.

 

 

وی با تأکید براین که رسانه ها باید در برخورد با حوادث و وقایع احساس مسؤولیت و تعهد داشته باشند، بیان داشت: شجاعت، صراحت، قاطعیت و صداقت، رسالت مهم رسانه ها در برخورد با حوادث و وقایع است.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که رسانه ها و خبرنگاران حوادث و وقایع را با حفظ امانت داری و صداقت و به دور از ملاحظات سیاسی منعکس کنند، خاطرنشان کرد: رسالت خبرنگاران به عنوان راویان خبر در کیفیت رساندن اخبار بسیار حساس و خطیر است.

 

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که خبرنگاران جهادگونه در همه عرصه حضور دارند، افزود: هشت سال دفاع مقدس نیز جلوه ای از حضور رسانه ها در به صحنه کشیدن رشادت ها و فداکاری های رزمندگان به جامعه بود.

 

 

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت مازندران اشاره کرد و گفت: در مقطعی بر سه محور توسعه استان یعنی کشاورزی، صنعتی و گردشگری بحث بود و تلاش های نیز در دولت های مختلف صورت گرفت، اما آنچه که مطلوب استان بود حاصل نشد.

 

 

وی با تأکید براین که رسانه ها باید مسائل و مشکلات استان را به خوبی و با شفافیت منعکس کنند، تصریح کرد: تعریف کردن در میان مردم هیچ جایگاهی ندارد.

 

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خبرنگاران باید استعدادها، کمبودها و مشکل اشتغال استان را به خوبی منعکس کنند، گفت: معاون اول رییس جمهور این هفته میهمان مازندران بود و قرار است در آینده ای نه چندان دور رییس جمهور نیز به استان سفر کند و این فرصتی برای رفع کمبود ها و کاستی های مازندران است.

 

 

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه مدیریت ها، خبرنگاران و عزل و نصب ها در کشورمان کاملاً سیاسی شده است، افزود: از همه چیز می خواهیم بهره برداری سیاسی کنیم.

 

 

وی ادامه داد: روابط، مقالات، عزل و نصب ها، رفت و آمدهای ما جناحی و سیاسی شده است و پریدن به هم، تخریب یکدیگر و تحریف کردن احوال هم در جامعه ما امروز رواج یافته است.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین از منبر به عنوان سنتی ترین رسانه در جهان یاد کرد و گفت: نهضت انقلاب اسلامی مبارزه سنتی با رسانه مدرن بود چون شاه همه رسانه های مدرن را در اختیار داشت، اما روحانیت تنها رسانه سنتی منبر و خطابه را در اختیار داشت.

 

 

آیت الله طبرسی با تأکید براین که دولتمردان تلاش کنند اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی را برای مردم شفاف کنند، افزود: این مسائل وظیفه امروز ما است و باید ببنیم رهبر معظم انقلاب اسلامی در تولی و تبری چه فرمودند و همان را دنبال کنیم.

 

 

امام جمعه ساری در پایان گفت: اگر دولت اقتصاد مقاومتی را به خوبی برای جامعه شفاف و اجرایی کند به حتم دشمنان نمی توانند به راحتی برای ما تعیین و تکلیف کنند./950/پ202/ب4

ارسال نظرات