۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۲۸۱۴۹۸
حجت الاسلام سالک خبر داد؛

آغاز دوره میثاق طلبگی در مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه سالار شهیدان تبریز، از آغاز دوره تثبیتی این مدرسه علمیه با حضور سی نفر از متقاضیان تحصیل علوم حوزوی خبر داد و گفت: از جمله اهداف این طرح آشنایی طلاب با محیط طلبگی و خود ارزیابی است.
ميثاق طلبگي

حجت الاسلام سالک، مدیر حوزه علمیه سالار شهیدان تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از آغاز دوره تثبیت و میثاق طلبگی مدرسه علمیه سالار شهیدان خبر داد.

 

وی با اشاره به طرح جدید آموزشی این مدرسه، افزود: طلاب جدیدالورد در سال تحصیلی جدید، بنا بر طرح جدید آموزشی ابلاغیه مرکز مدیریت های حوزه های علمیه کشور تحت تربیت دینی و آموزش علوم حوزوی قرار خواهد گرفت.

 

این استاد حوزه با تشریح ابعاد این طرح، ادامه داد: طرح تثبیتی شامل دو برنامه آموزشی و میثاق طلبگی است، که طلاب بعد از گذراندن این دوره که در حقیقت آخرین مرحله پذیرش حوزه های علمیه استع، در سال تحصیلی جدید در مدرسه حضور خواهند یافت.

 

وی با اشاره به تعداد مدعوین به طرح ثبیتی مدرسه سالار شهیدان، اذعان داشت: بعد از مرحله آزمون کتبی و مصاحبه که در همین هفته جاری اتمام یافت، از پذیرفته شدگان مرحله مصاحبه به تعداد 30 نفر جهت حضور در این دوره دعوت به عمل آمده است.

 

حجت الاسلام سالک از جمله اهداف این طرح را آشنایی طلبه با محیط طلبگی و خود ارزیابی دانست و تصریح کرد: شرکت کنندگان در این دوره همچنین مورد ارزیابی مسؤولان مدارس از جهت استعدا تحصیلی و زمینه اخلاقی قرار می گیرند.

 

وی دعوت از اساتید اخلاقی را از جمله برنامه های میثاق طلبگی خواند و تأکید کرد: از جمله برنامه های دوره تثبیتی مربوط به مسائل آموزشی و ارزیابی تحصیلی است و بخشی از برنامه ها در حوزه تهذیب و مباحث اخلاقی طرح ریزی شده است.

 

مدیر مدرسه علمیه سالار شهیدان، خاطرنشان کرد: قبول شدگان از دوره تثبیتی و میثاق طلبگی در سال تحصیلی جدید تحت برنامه جدید خواهند بود که اساتید پایه نخست نیز در دوره آموزشی طرح جدید آن شرکت کرده اند./854/ت302/ح

ارسال نظرات