۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۲۸۱۴۸۴
امام جمعه شبستر:

جبهه استکبار توان مقابله با نهضت اسلامی را ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده توان جبهه استکبار در مقابله با نهضت اسلامی را ضعیف عنوان کرد و گفت: جبهه استکباری با وجود در دست داشتن امپراطوری های رسانه‌ای و مراکز قدرت جهانی هیچ گاه نخواهند توانست، این نهضت را خاموش کنند.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر و عضو شورای استانی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درتبریز، با اشاره به رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب، گفت: این نهضت و انقلاب هیچ گاه خاموشی نخواهد داشت و کشور های استکباری نیز بدانند که تلاش های مذبوحانه آن ها نتیجه عکس خواهد داد.

 

وی ریشه های این نهضت را فطری عنوان کرد و ابراز داشت: این نهضت و حرکت عظیم ضد استکباری و ضد امپریالیستی ریشه در فطرت و حقیقت انسان ها دارد و هیچ گاه دست های پلید و شیطانی توان از میان بردن آن را ندارند.

 

امام جمعه شبستر با تأکید بر عقلانیت دینی، افزود: تربیت جامعه طبق مقتضیات زمان و در مسیر عقلانیت دینی بالاترین وظیفه روحانیت و نهادهای درگیر فرهنگی است، مسائل مختلف درباره توسعه یافتگی، در گرو عقلانیت است.

 

وی توان جبهه استکبار را در مقابله با نهضت اسلامی را ضعیف عنوان کرد و ادامه داد: جبهه استکباری با وجود در دست داشتن امپراطوری های رسانه‌ای و مراکز قدرت جهانی هیچ گاه نخواهند توانست، این نهضت را خاموش کنند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه تصریح کرد: بصیرت افزایی و تربیت صحیح در راستای فطرت الهی بشر در تداوم و تقویت جبهه انقلابی بسیار موثر است و این مهم برعهده روحانیت، حوزه های علمیه و دانشگاهیان است.

 

وی تمسک به سیره معصومین(ع) را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: انبیاء الهی با هدف ترویج رسالت الهی و تربیت عقلانی بشر مبعوث شدند، بنابراین علما و روحانیت نیز با استخراخ ذخایر عقلانی بشر و بصیرت افزایی میان امت اسلامی می‌توانند در برابر زیاده خواهی غرب بایستند.

 

حجت الاسلام محمدزاده خاطرنشان کرد: آن زمان که مردم تحت فرمان امام راحل راه مقابله با استکبار و طاغوت را پذیرفتند و در مسیر مبارزه با طاغوت قرار گرفتند، در حقیقت این حرکت مردمی در اثر باوری بود که امام راحل در اندیشه‌ای مردم ایجاد کرد.

 

وی گفت: روحانیت و حوزه های علمیه دینی در این باره مسؤولند، دانشگاه ها مسؤولند، بنابراین از طریق آموزش مردم نسبت به فرهنگ صحیح دینی و تقابل با امپریالیسم رسانه‌ای غرب می توان در نهضت اسلامی موفق عمل کند./854/ت302/ح

ارسال نظرات