۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۸۱۳۹۶
دهقان در نظق میان دستور خود:

چه کسی تصویر می کرد برخی نمایندگان مجلس ششم خادم سرویس‌های امنیتی آمریکا و انگلیس شوند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی‌که تعدادی در مجلس ششم ادعای دفاع از حقوق ملت ایران می کردند و به همین بهانه نظام اسلامی را به باد ناسزا می گرفتند چه کسی می توانست تصور کند این افراد روزی در خدمت سرویس های امنیتی انگلیس و آمریکا قرار می گیرند و از رسانه های خارجی علیه منافع ملت ایران سخن پراکنی می کنند.
محمد دهقان نماينده مردم طرقبه در مجلس هفتم

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد دهقان در جلسه علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه و ثامن الحجج گفت: این روزها مصادف با سال گشت بازگشت آزادگان که پس از سال ها تحمل رنج اسارت و مقاومت در زندان‌های بعثی به آغوش وطن بازگشتند است.

 

نماینده مردم طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رهبر انقلاب در سخنرانی مهم شان در روز گذشته تصریح کردند آمریکایی‌ها می خواهند از توافقی که هنوز نه در ایران و آمریکا تکلیفش معلوم نشده است وسیله ای برای نفوذ در ایران بسازند، آمریکا که به واسطه انقلاب ایران نفوذ خود را در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا از دست داد و با اقدامات سال های گذشته و صدها میلیارد هزینه نتوانست جلوی افول قدرت خود را سد کند و امنیت اسراییل را در برابر قدرت مقاومت حزب الله لبنان و رزمندگان فلسطین تضمین کند تنها راه حل خود را در مهار ایران و قدرت منطقه ای ایران از طریق ایجاد اختلاف و نفوذ در کشور جستجو می کند.

 

دهقان تصریح کرد: نمی توان تصور نفوذ آمریکا و یا هر کشور دیگری را به ذهن متبادر کرد مگر اینکه برخی افرد و یا جریاناتی در داخل کشور هدف به دلیل سادگی و یا وادادگی یا شیفتگی در برابر غرب و وابستگی این نفوذ را تسهیل کنند. در زمان یکی از وزرای دولتهای گذشته که از همین مجلس رای اعتماد گرفت چه کسی تصور می کرد این فرد روزی لباس نوکری انگلیس و آمریکا را به تن کند.

 

وی ادامه داد: زمانی‌که تعدادی در مجلس ششم ادعای دفاع از حقوق ملت ایران می کردند و به همین بهانه نظام اسلامی را به باد ناسزا می گرفتند چه کسی می توانست تصور کند این افراد روزی در خدمت سرویس های امنیتی انگلیس و آمریکا قرار می گیرند و از رسانه های خارجی علیه منافع ملت ایران سخن پراکنی می کنند.

 

نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: امروز دهها نفر از فعالان سیاسی در دولت های گذشته از وزیر و وکیل گرفته تا تعدادی از مدعیان فهم سیاسی در خدمت سرویس های امنیتی دشمنان این ملت و هم‌پیاله های منافقین در اروپا و آمریکا هستند این موارد جز در اثر اعمال نفوذ غرب در برخی شخصیت های دارای ضعف نفس اتفاق نیفتاد و اکنون همه جریانات سیاسی و مسئولان باید این هشدار رهبری را جدی بگیرند و مراقب نفوذ دشمنان و تاثیرگذاری آنها در مقدرات کشور باشند.

 

عضو هیات رییسه مجلس نهم گفت: به وزارت خارجه توصیه می کنم در مذاکرات پیش رو با کشورهای همسایه که تحت عنوان 1+6 پیش بینی شده است مراقبت کنند که آمریکا در این مذاکرات دخالتی نداشته باشد و کشورهای منطقه پای آمریکا و سایر حامیان غربی خود را به مذاکرات باز نکنند.

 

دهقان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین موضوع کشور توافق هسته‌ای است، اظهار داشت: از همه کسانیکه با تلاش شبانه‌روزی امکان دستیابی ملت ایران به فناوری هسته ای را فراهم تشکر کرده و یاد شهدایی که در مسیر رساندن ملت ایران به این جایگاه جهانی توسط دشمنان صهیونیستی آمریکایی به شهادت رسیدند را گرامی می دارم.

 

وی افزود: از تیم مذاکره کننده که در طول 23 ماه برای اثبات حق ملت ایران تلاش کردند همچنین از همه کسانیکه در سالهای متمادی پای حقوق ملت ایران ایستادند تشکر می کنم.

 

دهقان گفت: مقامات وزارت خارجه اعلام کرده اند تصویب متن برجام در مجلس به دلیل تثبیت تعهداتی که در توافقنامه آمده است به مصلحت کشور نیست اینجانب با اینکه کاملا با این موافقم و معتقدم با توجه به تعهدات فراوانی که این توافقنامه برای 25 سال، 20 ، 15، 10 ، و 8 سال بر عهده کشور قرار داده است به هیچ وجه نباید این تعهدات در مجلس به تصویب برسد اما عدم تصویب آن در مجلس نبابد به معنای این باشد که دولت اصول مختلف قانون اساسی را در ارایه لایحه به مجلس نادیده بگیرد.

 

عضو هیات رییسه مجلس ادامه داد: براساس اصل 77 قانون اساسی عهدنامه، مقاوله نامه ها و موافقتانه باید به تصویب مجلس برسد و شورای نگهبان در 26 آبان 1362 در نظریه تفسیری خود تصریح کرده است هر قرارداد بین المللی اگر برای دولت تعهدی ایجاد کند با هر عنوانی که باشد باید به تصویب مجلس برسد. اصل 77 ،125 و 139 و سایر اصول قانون و نظریه تفسیری شورای نگهبان و قانون الزام دولت به حفظ دستارودهای هسته ای بر این نکته تاکید دارند که بدون مجوز مجلس توافق هسته ای فاقد اعتبار است مجلس باید پس از ارایه لایحه متن برجام را مورد بررسی قرا داده و منافع و مضار آن را مورد توجه و تصمیم لازم را اتخاذ کند.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم، از اقدامات قوه قضاییه در برخورد با پرونده های فساد اقتصادی به ویژه پرونده بزرگ فساد تشکر کرد و گفت: معتقدم برخورد با مفسدان دانه درشت که اموال بیت المال را به غارت برده اند تاثیر بزرگی در افزایش اعتماد عمومی به نظام اسلامی و دستگاه قضایی داشته و خواهد داشت. قوه قضاییه هم در برخورد با پرونده 3 هزار میلیارد تومانی و هم پرونده های معاونان رییس جمهوری سابق و هم در پرونده آقازاده رشوه خوار و دلال بزرگ نفتی امید جدی در مبارزه با مفاسد اقتصادی ایجاد کرده است.

 

وی تصریح کرد: از مجمع تشخیص مصلحت نظام می خواهم به درخواست مردم و تاکیدات رهبری توجه کند و هر چه زودتر مصوبه مجلس را در خصوص رسیدگی به اموال مسئولان به قانون تبدیل کند. از قوه قضاییه تقاضا می کنیم با متخلفان موسسه مالی میزان براساس قانون برخورد کند.

 

دهقان گفت: مطابق برخی اطلاعات به دست آمده 50 13میلیارد تومان از سپرده های مردم در تصرف 17 نفر قرار دارد و فقط 125 میلیارد تومان مربوط به بدهی یکی از مقامات سابق قوه قضاییه است، انتظار مردم از دستگاه قضا این است که بدون اغماض این مبلغ را از افراد صاحب نفوذ بازستاند و وجوه را به مردم بیچار ه ای که با اعتماد به آرم قوه قضاییه روی موسسه میزان و ساختمان مستقر در دادگستری در این موسسه سپرده‌گذاری کرده بودند را بپردازند.

 

وی افزود: نسبت به نحوه مدیریت بانک مرکزی که زمینه فروپاشی این موسسه وسایر موسسات مالی را فراهم کرده است نقد داشته و از آنها تقاضا می کنم درخصوص موسسات مالی هر اقدامی که به صلاح کشور است را با آرمش و بدون تنش انجام دهند .

 

این عضو هیات رییسه مجلس گفت: در خصوص پدیده شاندیز از رییس جمهور می خواهم پیشنهاد استانداری و وزارت کشور که مورد تایید مقامات مربوطه قرار گرفته است را امضا کند تا هم زمینه پرداخت حقوق دولتی و حق شهرداری شاندیز ایجاد شود و هم شرکت بتواند براساس قانون و تحت نظارت مقامات استان به کارش ادامه دهد.

 

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت بابت تخصیص اعتبار کنارگذر چناران تشکر کرده و امیدواریم این پروژه مهم در آینده نزدیک به بهره برداری برسد./858/د101/ج

ارسال نظرات