۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۸۱۳۷۶
آیت الله خاتمی:

توافق هسته ای تأثیری بر روابط ایران با آمریکا نخواهد گذاشت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران گفت: توافق صورت گرفته بین ایران و 1+5 است و نه آمریکا که این توافق چه به نتیجه برسد و جه نتیجه ندهد، ما با آمریکا صلح نخواهیم کرد.
آيت الله خاتمي در جمع دست اندرکاران مساجد چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، ظهر امروز در گردهمایی دست اندرکاران مساجد استان چهارمحال و بختیاری که در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، خدمت به مساجد را کاری بسیار ارزشمند و مغتنم خواند و با بیان کارکردهای مسجد، تبدیل شدن مسجد به کانون اجتماع جوانان را نخستین کارکرد این مکان مقدس عنوان کرد.

 

وی با بیان این که مسجد باید پاتوق جوانان باشد، اظهار داشت: میدان دادن به جوانان به واسطه عضویت آنان در هیأت امنای مسجد و واگذاری امور به آنان از ضرورت های جذب جوانان به مسجد است.

 

آیت الله خاتمی، تبدیل شدن به کانون رشد علمی را دومین کارکرد مسجد بیان کرد و گفت: جوانان و نوجوانان باید به واسطه حضور در مسجد به درجات بالای علمی دست پیدا کنند.

 

امام جمعه موقت تهران، سومین کارکرد مسجد را کانون تحکیم تقویت و مبانی اعتقادی دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که جامعه با بمباران های شبهه افکنی دشمنان مواجه است، مسجدی ها باید نسبت به تقویت باورها و اعتقادات دینی جوانان و دیگر اقشار جامعه جدی و حساس باشند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم نقش و رسالت امام جماعت در مقابله با تهاجم دشمن را کلیدی خواند و افزود: امام جماعت باید با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ به شبهات در مسجد فضایی را فراهم کند که هیچ جوانی به خودش اجازه ندهد شبهه‌ ها و تردیدها را در دلش نگه دارد.

 

وی با اشاره به سخن شهید بهشتی که گفت: «شک، معبری خوب، اما توقفگاه بسیار خطرناکی است»، خاطرنشان کرد: امام جماعت اگر شده باید با اصرار شبهات جوانان را جویا و نسبت به رفع آنان پاسخ بدهد.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برخی در تفسیر نادرست، وحدت را در مطرح نکردن مبانی اعتقادی شیعه و سنی می دانند، در حالی که معنای صحیح وحدت یکی بودن در برابر دشمن است؛ در عین حال باید مبانی اعتقادی را نیز بیان کرد.

 

عضو جامعه مدرسین با اشاره به این که مسجد باید کانون توسل، دعا و عشق به خدا باشد، گفت: گاهی یک دعای توسل و روضه با معرفت اثرش از چهل کلاس اعتقادی بیشتر و مؤثرتر است، چراکه تأثیرگذاری عاطفی کمتر از تأثیر عقل نیست.

 

آیت الله خاتمی بر لزوم تبدیل شدن مسجد به کانون افشاگری علیه انحرافات تأکید کرد و افزود: فتنه های دشمنان تمام نشده است و اگر آب پیدا کنند، فتنه ها را به راه می اندازند؛ بر همین اساس مساجد باید به مرکز خنثیسازی فتنه ها تبدیل شوند.

 

وی گفت: رییس جمهور آمریکا به صراحت می گوید که باید نسل جدید ایران را به گونه ای بار بیاوریم که باور کنند با «مرگ بر آمریکا و اسراییل» به هیچ جایی نخواهند رسید، حال در چنین شرایطی مسجد و امام جماعت می تواند نسبت به خنثی سازی این فتنه‌ها بی تفاوت باشد؟

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به مسأله مذاکرات نیز اشاره کرد و گفت: در عرصه مذاکرات هسته ای نخستین کسی که شیطنت میکند خود آمریکایی ها هستند.

 

امام جمعه موقت تهران در پایان تصریح کرد: توافق صورت گرفته بین ایران و 1+5 است و نه آمریکا، همچنین این توافق نیز هنوز مراحل قانونی خود را طی نکرده است که چه به نتیجه برسد و چه نرسد ما با آمریکاییها آشتی نکرده بلکه همچنان 180 درجه با هم اختلاف داریم./9457/پ202/ج

 

ارسال نظرات