۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۲۸۱۲۹۰
سعدالله زارعی مطرح کرد؛

چرا انصارالله یمن دولت تشکیل نداد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس غرب آسیا با اشاره به انقلاب مردم یمن، گفت: انصارالله 18 استان از 21 استان را در اختیار دارد و اگر تا کنون تشکیل دولت نداده است به علت ناتوانایی آن ها نیست
انصارالله يمن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سعدالله زارعی، تحلیلگر مسائل سیاسی، عصر دوشنبه در مؤسسه خدمات مشاوره ای،جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی، گفت: ما در منطقه شاهد کشمکش قوی بین بین انقلاب اسلامی (جبهه مقاومت) و طیف گسترده نیروهای معارض  هستیم.

 

وی با بیان این که مسأله اصلی قدرت های معارض جبهه مقاومت انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: این قدرت های معارض از آمریکا شروع شده و تا رژیم وابسته به صیهونیست ها است که از جمله آن ها داعش، القاعده، جنبش های غرب گرا، قدرت های تسهیلاتی و غیره است.

 

زارعی با اشاره به این که قردادهایی ظرف مدت ده روز امضا شده است که مخاطب همه آن ها جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: از جمله قرارداد 10 ماده ای ترکیه که در یکی از بندهای آن ایجاد منطقه پرواز ممنوع و مداخله نظامی در شمال سوریه است که ظاهر آن مبارزه با تروریسم است اما باطن آن برکناری حکومت بشار است.

 

تحلیلگر مسائل استراتژیک افزود: هدف مذاکرات غرب در منطقه ایران است و ما با آمریکایی ها درگیری روزانه داریم. 80 درصد سفرها و سرمایه گذاری، تجهیزات نظامی در منطقه برای ما تعریف شده است بنابراین تمرکز آمریکا ما هستیم.

 

تشکیل انصارالله از اعجاز جمهوری اسلامی ایران است

وی در ادامه به انصارالله اشاره کرد و بیان داشت: انصارالله گروهی مؤمن به معارف شیعی و بهره مندی از توانایی های ویژه نظامی است که با 20 هزار نیروی زبده و دوره دیده با اعتبار گسترده در بین زیدیه در منطقه حساس اقیانوس هند، دریای سرخ و خلیج عدن در برابر سه قدرت متخاصم جمهوری اسلامی ایران (عربستان، آمریکا و اسراییل) قرار گرفته است.

 

زارعی به دلیل تشکیل ندادن دولت به وسیله انصارالله اشاره و اظهار کرد: انصارالله 18 استان از 21 استان را در اختیار دارد و اگر تا کنون تشکیل دولت نداده است به علت ناتوانایی آن ها نیست بلکه اگر دولت باشد و یکی از این استان ها را دشمن بگیرد شرایط برای آن ها سخت می شود اما وقتی جنبش است هر چه دشمن نزدیک تر باشد، به علت قوت و قدرت است.

 

تحلیلگر مسائل استراتژیک در ادامه به زیدی های یمن در گذشته اشاره و اظهار کرد: در سال های 1962 تا 1967 رهبران زیدی مورد حمایت عربستان و سنی ها مورد حمایت مصری ها بودند و در طول تاریخ تغییر کرده و وهابی زده شده و مورد حمایت آل سعود قرار گرفتند اما با پیروزی انقلاب اسلامی بدرالدین  روحانی سالخورده آن ها از روستای حوض به ایران سفر کرد و با بنیانگذار انقلاب بیعت کرد و به دفاع از اعتقادات شیعه پرداخت.

 

وی تشکیل انصارالله را از اعجازهای جمهوری اسلامی ایران عنوان و خاطرنشان کرد: بدرالدین روحانی با منطق علمی قوی از شیعه جعفری دفاع کرد و کتاب های مختلف را در این زمینه نگاشته است.

 

زارعی افزود: امروز نهالی که از روستای حوض ایجاد شده بود تبدیل به جریانی شده است که بر 17 استان یمن سلطه دارد و زمانی زیر سلطه عربستان بود به دشمن عربستان تبدیل شده است.

 

فضای عمومی توافق هسته ای به ضرر اسراییل است

تحلیلگر مسائل استراتژیک در ادامه به توافق هسته ای اشاره و بیان داشت: در متن توافق هیچ ضرری برای عربستان و اسراییل وجود ندارد بلکه منفعت بسیار نیز دارد اما در خارج از متن و در فضای عمومی توافق به ضرر آنها است که به عنوان یک واقعیت عینی قرار دارد.

 

وی با اشاره به این سخن جان کری که می گوید:« اگر کنگره توافق برجام را بر هم بزند، امکان ادامه توافق وجود نداد و گزینه نظامی نیز امکان اجرا ندارد»، گفت: زمان حفظ تحریم ها گذشته و جهان تغییر کرده است و حتی در 1+5 نیز حوصله خیلی ها سر رفته است و حالا راه ارتباط با ایران را پیدا کرده اند.

 

زارعی خاطرنشان کرد: آن هایی که نمی خواستند تحریم ها ادامه یابد از جمله آلمان، چین و روسیه با این توافق دلیل ارتباط گرفتن با ایران است که این امر برای اسراییل خطرناک است.

 

تحلیلگر مسائل استراتژیک  با بیان این که آمریکا در منطقه نفوذ و قدرتی ندارد، گفت: چرا با کشوری که نفوذ ندارد مذاکره کنیم؟ در نظام راه مقاومت است نه مذاکره، و ما مذاکره می کنیم تا راه دوستانمان را هموار کنیم./1310/پ202/ج

ارسال نظرات