۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۸۱۱۵۸
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

تلاش در راستای وحدت شیعه و سنی یک وظیفه خطیر دینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: بر اساس آنچه مورد تأکید قرآن و رسول خدا(ص) است و بالاخص در شرایط امروز جهان اسلام تلاش در راستای وحدت شیعه و سنی یک وظیفه خطیر دینی است.
نماينده ولي فقيه در استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان پیش‌از‌ظهر امروز در نشستی که با حضور مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان و مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، با تأکید بر حفظ وحدت شیعه و سنی اظهار داشت: توجه به مسائل مهم و حیاتی همچون وحدت و اتحاد و فعالیت‌های فرهنگی و تربیت مبلغان از جمله مسائل مهم و مورد توجه جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی معاشرت و مباشرت برادران مسلمان و دینی اهل تسنن و تشیع را در کنار یکدیگر در مدارس، دانشگاه، محل کار و جامعه را بسیار مهم و اثرگذار دانست و افزود: اینکه دانش‌آموزان اتباع افغانستان در کنار دانش‌آموزان ایرانی و در مدارس کشورمان درس می‌خوانند و به تحصیل علم می‌پردازند بسیار خوب است و مایه حفظ وحدت و انسجام بیش‌ از پیش است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از مصادیق ایمان به خدا و روز قیامت اکرام و احترام میهمان است؛ ‌گفت: حرمت‌گذاری انواع و اقسامی دارد که یکی از آنها رسیدگی به معاش و دیگری دین، عقل و فرهنگ است.

 

امام جمعه سمنان با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: آن رسول مهربانی‌ها فرموده‌اند «هرگاه از دوست خود جدا می‌شوی چند قدمی او را همراهی و بدرقه کن» و این حدیث معنایی جز این ندارد که این همراهی انس و الفت و وحدت و قرابت را بیشتر می‌کند، همان‌گونه که حضرت علی(ع) در همراهی مردی مسیحی چنین کرد و آن مرد به دین مبین اسلام مشرف شد؛ ‌بنابراین این اکرام اثرگذار است و اثر خود را برجای خواهد گذاشت.

 

وی خاطر‌نشان کرد: در حدیثی دیگر از رسول گرامی اسلام آمده است که «هرکس به خدا و روز قیامت ایمان دارد وظایفی دارد؛ اول اینکه به مهمانش احترام بگذارد، دوم اینکه همسایه‌اش را نیازارد» که حضرت زهرا (س) ارزش این حدیث را معادل با ارزش حسنین می‌داند؛ بنابراین حرمت‌ افراد باید حفظ شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هدفش حفظ وحدت شیعه و سنی است و بنایش بر این است که هیچ‌گونه تبعیضی میان این دو نباشد، تصریح کرد: مسؤولان و مبلغان دین نیز این رسالت را به طریق اولی بر عهده دارند و باید در راستای ایجاد مودت و دوستی تلاش و همت گمارند؛ چرا که اینها همگی جزء اخلاق معاشرتی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به قشر نوجوانان و جوانان در مبحث اتباع خارجی، افزود: در حقیقت اتباع و مهاجرانی که در کشورمان زندگی می‌کنند غریب هستند و پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند:« نسبت به دو دسته از افراد مهربان باشید یکی یتیم و دیگری غریب» این اتباع در ایران غریب هستند و باید مورد مهربانی و محبت قرار گیرند.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در پایان تأکید کرد: آنچه امروز به آن نیازمندیم حفظ و تقویت وحدت و اتحاد میان مسلمانان به وی‍ژه اهل تشیع و تسنن هستیم؛‌ وحدتی که همواره مورد تأکید اسلام، قرآن، ائمه اطهار(ع) بوده است و یک وظیفه مهم دینی محسوب می‌شود./977/پ202/ج

ارسال نظرات