۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۲۸۱۰۹۵
امام جمعه موقت تهران:

شهدای مدافع حرم از مظلوم‌ترین شهدا هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با تاکید بر اینکه باید توجه شود افق دید شهدا بلندتر از یک کشور است تصریح کرد: شهدا اسلام را جهانی خواهند کرد و بدون شهادت این شهدا زمینه ظهور فراهم نخواهد شد.
حجت الاسلام صديقي حجت الاسلام صديقي حجت الاسلام صديقي حجت الاسلام صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در مراسم گرامیداشت مدافع حرم اهل بیت(ع) شهید هادی باغبانی که شامگاه یکشنبه در محله حکیمیه تهران برگزار شد با اشاره به فلسفه شهادت از منظر قرآن کریم، گفت: شهدا از منظر قرآن کریم امنیت ساز هستند و امروز امن ترین کشور در منطقه ایران اسلامی است، داعش و  وهابیت ننگین منطقه را به آتش کشیده اند به گونه ای که شاهد بودید به تازگی داعش یک بیمارستان را همراه با بیمارانش به آتش کشیده است.


وی با بیان اینکه در امریکا هفته ای نیست که خبری از کشتار سیاه پوستان شنیده نشود افزود: در امن ترین کشورهایی که بزرگترین سازمان های امنیتی را در خود دارند ناامنی مشهود است، امنیت ایران مثال زدنی بوده و این امنیت به برکت خون شهدا است.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه باید توجه شود افق دید شهدا بلندتر از یک کشور است تصریح کرد: شهدا اسلام را جهانی خواهند کرد، بدون شهادت این شهدا زمینه ظهور فراهم نخواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه هر فردی مرگ عبدالله را به من بشارت دهد من بشارت می دهم به او ظهور امام عصر(عج) را، گفت: آیت الله بهجت(ره) امیدوار بودند آن عبدالله پادشاه قبلی عربستان باشد، این مسائل قطعی نیست ولی یک عاشق به دنبال بهانه ای برای دیدار معشوق خود است.

 

وی در ادامه افزود: اگر قربانی نداده بودیم امروز مدافع حرم نداشتیم، به دلیل تقدیم 250 هزار شهید در دوران دفاع مقدس مرز ایران اسلامی محدود نیست، امروز مرز ایران لبنان و سوریه است، این مردانگی و مقاومت شهدای ایران سبب شد مرز ایران اسلامی گشترش یابد.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز افرادی که در لبنان و سوریه شهید می شوند برای تمام اسلام از جمله ایران به شهادت می رسند، تاکید کرد: باید توجه شود سوریه و لبنان خط دفاعی ایران اسلامی است، همانگونه که درباره قیام سیدالشهدا(ع) می‌فرمودند اسلام محمدی‌الحدوث و حسینی‌البقاء است، امروز نیز تمام دارایی اسلام از حضرت زینب(س) است.


وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم از مظلوم‌ترین شهدای ایران اسلامی هستند خاطرنشان کرد: شیعه نمی تواند هتک حرمت به حرم اهل بیت(ع) در سوریه را تحمل کند، در مدت 36 ساله انقلاب اسلامی مردم ایران ثابت کرده اند که برای اسلام جان فشانی می‌کنند لذا شهدایی همچون شهید باغبانی از جایگاه ویژه ای در میان شهدا برخوردار هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به امنیت فرهنگی کشور گفت: قرآن کریم امنیت فرهنگی را مدیون مدافعان و شهدای اسلام می داند، توانایی اجرای هیات های مذهبی و برپایی مساجد از جمله مصادیق  امنیت فرهنگی است.811/پ202/ص


 

ارسال نظرات