۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۲۸۱۰۴۷
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

موضوع حج از روابط سیاسی دو کشور ایران و عربستان جدا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تأکید بر هوشیاری حجاج نسبت به توطئه های دشمنان، گفت: مسأله حج از روابط سیاسی بین دو کشور ایران و عربستان جدا است.
قاضي عسگر حجت الاسلام قاضي عسگر- همايش آموزشي حج در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، شامگاه یکشنبه در همایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع خراسان شمالی که با عنوان «زمزمه لبیک» در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، از آمادگی سازمان حج و زیارت برای اعزام بیش از 64 هزار زائر از ایران اسلامی به حج تمتع سال جاری خبر داد.

وی افزود: از تعداد 64 هزار زائر اعزامی حج تمتع از ایران به سرزمین وحی، بیش از 61 هزار نفر زائر و مابقی نیز مجموعه نیروهای ستادی و خدماتی، پزشکان و سایر خدمت گزاران به حجاج هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر در ادامه از کاهش 20 درصدی سهمیه حج تمتع برای همه کشورهای اسلامی خبر داد و اظهار کرد: در سه سال اخیر سهمیه ایران و سایر کشورهای اسلامی برای اعزام به حج تمتع 20 درصد کاهش یافته که علت این کاهش نیز اجرای طرح توسعه در مکه مکرمه است.

وی با بیان این که تاکنون برای بیش از 25 هزار نفر از زائران حج تمتع ایران روادید صادر شده است، خاطرنشان کرد: روادید سایر زائران نیز به مرور صادر شده و در این زمینه نگرانی و مشکل خاصی وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر در ادامه با تأکید بر هوشیاری حجاج نسبت به توطئه های دشمنان، گفت: مسأله حج از روابط سیاسی بین دو کشور ایران و عربستان جدا است.

وی ادامه داد: دشمنان با تبلیغات نادرست در پی ایجاد فضای مسموم علیه ایران و شیعیان هستند به همین دلیل می بایست حجاج ایرانی هوشیاری بیشتری داشته و از هر گونه رفتار و گفتار تفرقه آمیز به شدت پرهیز کنند.

سرپرست حجاج ایرانی خاطرنشان کرد: حجاج ایران اسلامی باید حج را به کانون معنویت، بیداری و وحدت امت اسلامی تبدیل کرده و با بصیرت افزایی و آگاهی از برکات سفر حج بیشترین بهره را ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر در ادامه با اشاره به برخی آسیب های رایج در زمینه سفر حج، اظهار کرد: بازارگردی بی هدف و توجه بیش از حد حجاج ایرانی به خرید سوغات خصوصا در هنگام نمازهای یومیه یکی از آسیب هایی است که فرصت عبادت و خودسازی را از آنها می گیرد.

وی ادامه داد: حجاج باید مراقب باشند تا در سفر حج غفلت های زندگی گذشته خود را جبران کنند و بعد از این سفر معنوی نیز مراعات و نورانیت به وجود آمده در خود را برای همیشه حفظ کنند که لازمه حفظ این اندوخته حرکت در مسیر صواب و اجرای جدی تر فرامین اسلامی است.

گفتنی است، همایش یک روزه آموزشی توجیهی حج تمتع امروز با عنوان زمزمه لبیک و با حضور 620 زائر اعزامی به حج تمتع از این استان در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) و نیز مصلای امام خمینی(ره) مرکز خراسان شمالی برگزار شد./9314/پ202/ج

ارسال نظرات