۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۸۰۶۰۲
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

عدم وابستگی به کالاهای خارجی در گرو اشتغال اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سلطانی گفت: مهم ترین چیزی که در جهان امروز باید متوجه آن باشیم، اشتغال اسلامی است؛ با اشتغال اسلامی کارخانه ها فعال می شوند و ما را از جنس های مشابه خارجی بی نیاز می کنند، همچنین اداره ها و نهاد ها باید در این زمینه خود را مقید کنند تا آبروی مردم حفظ شود.
اقتصاد مقاومتي

حجت الاسلام سید محمد سلطانی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به اقتصاد مقاومتی و ضرورت پایبندی به آن اظهار کرد: مهم ترین بحث در این زمینه فرمایشات مقام معظم رهبری است که ما باید به مصرف جنس داخلی موظف باشیم و اصول آن را رعایت کنیم.


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که تولید کنندگان باید کیفیت کالا های داخلی را به بالاترین حد خود برسانند، تصریح کرد: تولید کنندگان باید محصولات را در قالب زیبا، جامع و شکیل ارائه دهند، دیگر این که باید  یک نوع قیمت مقرون به صرفه به مردم بدهند و در این زمینه سرویس دهی مناسبی صورت گیرد تا یکبار مصرف نبوده و قابل تعمیر باشند.


وی ادامه داد: مهم ترین چیزی که در جهان امروز مردم باید متوجه آن باشند، اشتغال اسلامی است؛ با اشتغال اسلامی کارخانه ها فعال می شوند و ما را از جنس های مشابه خارجی بی نیاز می کنند، همچنین اداره ها و نهاد ها باید در این زمینه خود را مقید کنند تا آبروی مردم حفظ شود، مردم باید شاهد کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه در سطح کشور باشند و ما نیز وظیفه داریم تا دستگاه های اجرایی را در این زمینه متوجه کنیم.


حجت الاسلام سلطانی با اشاره به توجیه مردم با حقایق و آمار ها خاطرنشان کرد: در این رابطه توجیه مردم خیلی مهم است، حقایق و واقعیت ها را از لحاظ آمار و ارقام باید تبیین کرد و این که به مردم بفهمانیم اگر اقتصاد مقاومتی نباشد، چه اتقاقی می افتد؛ گام بزرگی در این زمینه است، باید سفت و سخت به این مساله پرداخت و از آن فاصله نگرفت.


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: باید با مسؤولین بر اساس تعهد و پشتکار برخورد کرد و بخشنامه ها را در همه دیگاه ها مورد پیگیری قرار داد؛ همچنین هر گونه تزلزلی در این کشور و در فاصله زمانی مورد نظر برای ما بحرانی است؛ در تبلیغات روزنامه، صدا و سیما، رادیو و بیلبورد های سطح شهر می توانند از لحاظ شنیداری، دیداری، فرهنگ سازی، حساس کردن مردم وایجاد انگیزه نقش داشته باشند.


وی یادآور شد: گاندی کسی بود که می خواست تکیه بر تولید داخل کند و لباس او بافته کارخانه های هندی بود، او تا آخر عمر به این افتخار کرد، ما باید در این زمینه تبلیغ و ترویج کنیم تا مشکلات رفع شوند، خیلی از جنس هایی که امروزه در داروخانه ها و در میان اجناس می بینیم چنین حالتی دارند، بدون شک ترویج فرهنگ مصرف داخلی و بالا بردن کیفیت نیاز به تلاش دارد./864/ت302/ب

ارسال نظرات