۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۸۰۳۳۶
امام جمعه شبستر:

وظیفه روحانیت ترویج معارف دین و تبلیغ ارزش‌های انقلابی است/ حفظ ایمان در گرو بصیرت و تقوامداری

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به به وظیفه‌ خطیر روحانیت، گفت: ترویج معارف دینی و تبلیغ ارزش های انقلابی و تشویق مردم به تقوا از وظایف روحانیت است تا بتوانند در سایه تقوای الهی مسیر سعادت را تشخیص دهند.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر و عضو شورای استانی حوزه علمی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بصیرت و دید نافذ را نیاز انسان مؤمن دانست و گفت: خداوند متعال به کسانی که متقی باشند، دید نافذ و بصیرت در امور را می دهد.

 

وی معیار تشخیص تمام خوبی ها، بدی ها، ظلمت ها را بصیرت عنوان کرد و ابراز داشت: انسان بدون داشتن بصیرت گمراه می شود و در طول تاریخ بشریت، کسانی که با ادیان و انبیاء مبارزه کرده و با حق و حقیقت مقابله کرده اند انسان های بی تقوا بوده اند که چشم و گوششان بر حقائق بسته بود.

 

امام جمعه شبستر، ادامه داد: در دنیای فعلی باید با تقوا و ایمان به دین اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) نزدیک شد و آموزه های دین الهی را که در کتاب آسمانی و روایات اسلامی وارد شده است را در زندگی جاری کرد.

 

وی ادامه داد: بصیرت مانند قطب نمایی است که شخص مؤمن را از مسیر های ناصحیح دور و در مسیر صحیح قرار می دهد، در حقیقت بصیرت، قطب نمای حرکت صحیح در اوضاع اجتماعی پیچیده امروز و حساس است.

 

عضو شورای استانی حوزه های علمیه، گفت: در شرایط کنونی جهانی و توطئه های مختلف کشور های استکباری قطب نمای بصیرت بیشتر از هر زمانی نیاز شخص مؤمن است، شخص مؤمن و انقلاب با دید نافذ می تواند خود را از فتنه ها  و مسیر اشتباه دور کند.

 

وی توجه به بیانات رهبری را بصیرت زا و عامل رشد و تعالی فکری دانست و اذعان داشت: یکی از شاخصه های بصیرت شناخت حقیقت کشور های استکباری چون آمریکا است، شخص بصیر می داند که هیچ گاه حقیقت انقلاب با استکبار جهانی سازش نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به به وظیفه‌ خطیر روحانیت، اذعان داشت: ترویج معارف دینی و تبلیغ ارزش های انقلابی و تشویق مردم به تقوا از وظایف روحانیت است تا بتوانند در سایه تقوای الهی مسیر سعادت را تشخیص دهند.

 

وی تصریح کرد: رابطه انقلاب اسلامی با اسلام، قرآن، اهل بیت(ع) و ولایت مطلقه فقیه باید روز به روز محکم تر شود و حوزه های علمیه و بزرگان از نظر شرعی و اجتماعی وظیفه دارند مردم را به انسجام، اتحاد و همدلی و همزبانی دعوت کنند./854/ت302/ح

ارسال نظرات