۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۲۸۰۳۲۱
امام جمعه صوفیان:

مبارزه با استکبار جهانی تا پیروزی نهایی ادامه دارد

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام مردانپور با بیان این‌که مبارزه با استکبار تعطیل بردار نیست و این مبارزه تا پیروزی بر جبهه کفر ادامه خواهد داشت، گفت: تفکر انقلابی با استکبار مخالف است و با آن مبارزه می‌کند و این تضاد ماهوی ادامه دارد تا زمانی که استکبار جهانی از خوی متکبرانه و غیر منطقی خود دست بردارد و سلطه به کشور های دیگر را فراموش کند.
حجت الاسلام مردانپور، امام جمعه صوفيان

حجت الاسلام مردانپور، امام جمعه صوفیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: مباره ما با استکبار تمام نشدنی است، آنچه نقطه‌ مقابل نظام اسلامی باشد، استکبار است؛ جهت‌گیری و خصومت های نظام اسلامی با نظام استکبار است.
 
وی ادامه داد:  تفکر انقلابی با استکبار مخالف است و با آن مبارزه می‌کند و این تضاد ماهوی ادامه دارد تا زمانی که استکبار جهانی از خوی متکبرانه و غیر منطقی خود دست بردارد و سلطه به کشور های دیگر را فراموش کند.
 
امام جمعه صوفیان اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که مردم بزرگ ایران به ویژه جوانان باید توجه کنند مسأله استکبار شناسی است، در تاریخ اسلام عده ای خودشان را به عنوان قیم جهان معرفی کرده اند، کشورهای مدرنیته امروز نیز خود را قیم و مبصر جهان معرفی می‌کنند و در رأس این کشورها آمریکای جنایتکار قرار دارد.
 
وی در ادامه افزود: استکبار، زمینه ساز مفاسد و انحراف هایی است که به نابودی آدمی می انجامد و در این مسیر، هیچ انسانی در امان نیست.
 

اصل وقوع انقلاب اسلامی، برای رهایی از یوغ استکبار بود
امام جمعه صوفیان با بیان این‌که اصل وقوع انقلاب اسلامی، برای رهایی از یوغ استکبار بود، گفت: در جهت حفظ عزت، استقلال و رعایت منافع کشور خود و دستیابی به پیشرفت و توسعه و دفاع از حقوق همه‌ی مستضعفان جهان، مبارزه با استکبار جهانی را باید تا پیروزی نهایی ادامه داد.
 
وی تصریح کرد: نظام سلطه در جهان معاصر، نظام کفر و استکبار است و سردمداران نظام های قدرت طلب، در مقام عمل، بزرگ ترین ویژگی کافران، یعنی برتری جویی و استکبار را در وجود خود جای داده اند.
 
حجت الاسلام مردانپور افزود: انقلاب اسلامی ایران در عرصه بین الملل شعار مبارزه با استکبار جهانی را مطرح ساخته است چرا که از دیدگاه نظام اسلامی، استکبار، خصلتی از مجموعه خصلت های کُفر است.
 
وی ابراز داشت: با دقت در تاریخ معاصر ایران و بسیاری از کشورهای متوجه روش هایی می شویم که استکبار جهانی و به طور مشخص، آمریکا، برای غارت و سلطه گری به کار گرفته است، این ترفندها، مخصوص زمان و مکان خاصی نیست و تمام حکومت ها باید برای مقابله با آن به فکر چاره باشند.
 
حجت الاسلام مردانپور در پایان سخنان خود گفت:  یکی از راهای مبارزه با استکبار مبارزه فرهنگی و تلاش برای بیداری و رشد سیاسی ملل مظلوم جهان است، حضرت امام(ره) می فرماید؛ اگر ملتی بخواهد سر پای خود بایستد، لازم است که اول بیدار شود./854/ت302/ح

ارسال نظرات