۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۸۰۲۹۹
دبیر اتحادیه علمای مقاومت لبنان:

جهانیان بر لزوم بقای بشار اسد اتفاق نظر پیدا کرده‎اند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل اتحادیه علمای مقاومت لبنان اعمال نفوذ افراد وابسته به آمریکا و عربستان را مانع اصلی حل مشکلات سیاسی لبنان دانست و گفت: تا زمانی که بحران سوریه حل نشود مشکلات لبنان نیز حل نخواهد شد.
ماهر حمود، از علماي اهل سنت لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود، دبیرکل اتحادیه علمای مقاومت لبنان، در سخنانی به ارتباط شرایط داخلی سوریه با شرایط لبنان پرداخت و گفت: جوامع بین المللی و کشورهای منطقه بر این مساله اتفاق نظر پیدا کردند که بحران سوریه با حذف بشار اسد حل نخواهد شد.


وی افزود: ضرورت وجود بشار اسد در رأس دولت سوریه از سوی هیچ دولتی دیکته نشده بلکه این مساله خواسته مردم است.


این عالم اهل سنت لبنان تاکید کرد: تا زمانی که مشکلات سوریه حل نشود، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که شرایط بحرانی لبنان نیز خاتمه پیدا کند.


وی در بخش دیگر سخنان خود به موضع گیری‌های میشل عون، رییس حزب تغییر و اصلاح لبنان اشاره و تصریح کرد: رویکرد سیاسی میشل عون بر اساس یک دیدگاه سیاسی واضح بوده و گفتمان سیاسی مطرح شده از سوی وی برای حل مشکلات سیاسی کشور کارساز است.


شیخ ماهر حمود، مشکل اساسی لبنان در مسیر حل بحران سیاسی را نفوذ افراد وابسته به عربستان و آمریکا در لبنان دانست و اظهار داشت: اعمال نفوذ در دستگاه سیاسی لبنان در روند حل و فصل مشکلات مانع تراشی می کند و نمی گذارد مسیر سیاسی کشور به سمت و سوی درستی هدایت شود./1321/ب902/د

ارسال نظرات