۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۲۷۹۹۵۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

ولایت مداری ملت ایران مهم ترین عامل استمرار انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران گفت: خون شهدا و ولایتمداری آنان موجب بیداری عمیق اسلامی در جهان شده است.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرستان نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران سه شنبه شب در آیین شب وداع با دو شهید غواص در نکا اظهار داشت: خون شهدا و ولایتمداری آنان موجب بیداری عمیق اسلامی در جهان شده است.

 

وی با قدردانی از امت شهید پرور مازندران و شهرستان نکا به پاس حضور با شکوه در مراسم استقبال از شهدای غواص و شرکت در مراسم وداع با این شهدا گفت: ملت ایران راه مقدسی را با تقدیم شهدای خود آغاز کرده و قربانیان زیادی در این راه داده است که سرمشق آزادگان جهان است.

 

امام جمعه نکا افزود: ملت بزرگ و همیشه در صحنه ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، با دفاع جانانه خود در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادند و باید قدردان این مردم، رزمندگان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا باشیم چرا که به برکت وجود آنان، امروز در آرامش قرار داریم.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی همچنین با اشاره به این که امروز ایران اسلامی الگویی همه جانبه برای همه جهانیان است، یادآور شد: این حرکت و جوشش در درون کشور ختم نشود و باید گسترش یابد و در دیگر کشورها نیز ادامه یابد تا عدل الهی در سراسر جهان پراکنده شود و مهدی موعود(عج) ظهور کند.

 

وی با بیان این که حرکت قطره ها و دریاهای کوچک  سبب پدید آمدن اقیانوس بیداری در جهان اسلام می شود، تصریح کرد: اگر همه ما تلاش کنیم تا اسلام و ارزش های انقلاب و اسلام را به جهان اسلام بشناسانیم، موجی بزرگ در برابر زیاده خواهی دشمنان و استکبار خواهیم شد که در این راستا باید وحدت سرلوحه کار ما باشد.

 

امام جمعه نکا، وحدت، بصیرت، پیروی از فرامین رهبری و رهرو شهدا بودن را عامل بازدارنده توطئه های دشمنان دانست و خاطر نشان کرد: ولایت مداری مهم ترین عامل استمرار این انقلاب است که باید با تکیه بر این اصل انقلاب و تبعیت از رهبری ادامه دهنده راستین خط شهدا باشیم.

 

به گزارش رسا، در این مراسم که با حال و هوای خاصی برگزار شد، حضور پرشور مردم ولایتمدار نکا بسیار چشمگیر و پرشور بود، مردمانی که خود 432 شهید را تقدیم انقلاب کرد‌ه‌ و همواره پشتیبان ولایت فقیه و انقلاب بوده‌اند.

 

حضور جوانان و نسل سوم انقلاب نیز در این مراسم مثال زدنی بود، جوانانی که کسی نمی‌داند از شهید و شهادت و دوران جنگ تحمیلی چه در ذهن دارند و چه تصوراتی برای خود ایجاد کرده‌اند، اما با شور و توجه خاصی نگاه خود را به پیکر پاک شهیدان دوخته بودند و در حال و هوای خاص خود به سر می‌بردند.

 

در پایان این مراسم مردم نکا در آیین شب وداع، با دو شهید شناسایی شده (حسینعلی بالویی) و گمنام غواص در این شهرستان وداع کردند و مراسم تشییع پیکرهای این شهدا چهارشنبه 21 مرداد ماه  در نکا از مقابل سپاه به سمت گلزار شهدای گمنام برگزار می شود./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات