۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۲۷۹۷۹۴
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

کارشکنی دشمنان در مسیر انقلاب به خاطر موج اسلام‌گرایی است/ انقلاب اسلامی احیاگر اسلام ناب در جهان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر با بیان این که امروز دشمنان بعد از 37 سال در برابر انقلاب ایستاده اند و کارشکنی کرده و تهدید و تحریم می کنند، به خاطر دین، اخلاق، احکام وعقاید ما است که در دنیا موج ایجاد کرده است و نه چیز دیگری، گفت: انقلاب اسلامی احیاگر اسلام ناب در جهان است.
حجت الاسلام پژمانفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان فر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در گردهمایی بزرگ هیئات مذهبی شهرک شهید رجایی مشهد که با حضور حدود 5 هزار نفر از عزاداران امام جعفر صادق(ع) و با حضور علمایی چون آیت الله سیدان در محل مسجد جامع فاطمه الزهرا(س) این شهرک برگزار شد، گفت: خدای تعالی برای سعادت ما انسان ها شریعت را فرستاده که اولا در دنیا و به تبع آن در آخرت سعادتمند شویم.

 

وی افزود: برخلاف این که برخی می گویند دین و انجام وظایف دینی فقط به درد آخرت می خورد، دین به درد دنیای ما هم می خورد؛ ضعف و مشکلاتی که امروز در همه جای دنیا مشاهده می کنیم به دلیل فاصله گرفتن از برنامه های دینی است؛ انسان ها چون خود را متعهد نمی دانند این مشکلات را در عرصه های مختلف دارند.

 

نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دین به سه بخش اخلاق، عقاید و احکام تقسیم می شود، خاطرنشان کرد: رویکرد همه این ها هم برای سعادت دنیای ما مؤثر است و هم برای سعادت آخرتمان.

 

حجت الاسلام پژمان فر در تییین سخن خود اظهار کرد: امروز یکی از مشکلات بشر نبود اخلاق است و کار به جایی رسیده که خیلی از پرونده ها در دادگستری به خاطر همین بداخلاقی ها است؛ دروغ، تهمت، نگاه به نامحرم و هر نوع سوء خلقی که در نظر بگیرید جزو گرفتاری های ما انسان ها است.

 

وی در تشریح نقش «اعتقاد» و «احکام» در سعادت انسان افزود: اگر کسی معتقد به توحید و معاد باشد با کسی که اعتقادی به این موضوع ندارد متفاوت است؛ اعتقاد رفتار را می سازد؛ احکام هم همین گونه است؛ برای نمونه در احکام معاملات اسلام، ربا حرام است چرا که سبب می شود انسان ها نتوانند با هم به عدالت رفتار کنند و این منشأ ظلم و تضییع حقوق مردم است؛ ربا سبب می شود مردم به هم ظلم و تعدی کنند، دنیای انسان ها خراب شده و در امتداد آن آخرت شان هم خراب می شود.

 

مشکل امروز بشر، فاصله گرفتن از دین است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز مشکل بشر فاصله گرفتن از نظامات دینی است و هرچه این فاصله بیشتر شود، مشکلات نیز بیشتر می شود؛ راه حلش این است که انسان ها از دستورات الهی استفاده کنند چرا که سعادت دنیوی و اخروی ما در استفاده از این دستورات است.

 

حجت الاسلام پژمان فر در ادامه سخنان خود به بررسی علل فاصله گرفتن مردم از اسلام، پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) پرداخت و گفت: پیامبر بزرگوار اسلام(ص) مبعوث به رسالت شدند و این دستورات را برای ما آوردند اما آن چه سبب شد در جامعه ما این مسائل ایجاد شود، این بود که آرام آرام بین مردم و حوزه دین فاصله انداختند و به همین دلیل جامعه ظاهرا دینی بود اما در باطن چیزی به عنوان حاکمیت دین وجود نداشت، در نتیجه با همان سرعتی که مردم به اسلام گرایش پیدا کردند، از آن فاصله گرفتند و نسبت به حقایق دینی بیگانه شدند.

 

وی افزود: کسانی بر مسند پیامبر(ص) تکیه زدند که توان هدایت انسان ها را نداشتند و به همین دلیل، مسیر هدایت را به انحراف بردند؛ این تحریف ها کار را به جایی رساند که از اسلام جز پوسته ای باقی نمانده بود و اسلامی جعلی را به جامعه معرفی کردند.

 

فاصله بین امت و امامت زمینه تحریف اسلام را ایجاد کرد

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که اسلام جعلی عرضه شده از سوی بنی امیه و دیگران نمی توانست کارایی داشته باشد، اظهار کرد: «فاصله افتادن بین مردم و امام امت» زمینه تحریف های متعدد را ایجاد کرد و از اسلام مانند گردویی که از داخل شروع به پوسیده شدن می کند، چیزی به جز پوسته آن باقی نماند، از همین رو جذابیت نداشت و نمی توانست انسان ها را به سمت خودش جذب کند؛ آن چه بر انسان ها تأثیر عمیق داشت، اسلامی بود که اولیای خدا عرضه کردند.

 

حجت الاسلام پژمان فر خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) آمدند و دوباره مردم را به اسلام ناب برگشت دادند و اسلام را زنده کرده و آن را تفسیر کردند؛ به همین دلیل به ما شیعه جعفری می گویند.

 

وی با بیان این که 32 هزار حدیث از 66 هزار حدیثی که در اختیار شیعیان است، از امام صادق(ع) نقل شده، افزود: امام صادق ملقب به «شیخ الائمه» هستند چرا که عمر بیش تری نسبت به سایر ائمه داشتند و آن را برای تفسیر اسلام گذاشتند؛ این عمر فرصتی شد که اسلام را آوردند و مجددا گرایش به اسلام ناب آغاز شد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی سپس به احیای اسلام ناب از سوی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در واقع حرف انقلاب اسلامی هم همین بود؛ در دنیایی که کشورها یا خود را به جریان غرب وابسته می دانستند یا به جریان شرق، شهدا این حرف را زدند که «راه نجات شما، دین خدا و اسلام است» و دنیا را دعوت به اسلام کردند.

 

گرایش به اسلام ناب در همه جای جهان وجود دارد

حجت الاسلام پژمان فر یادآور شد: درباره اتفاقات دو دهه گذشته که از خود آمریکا شروع شده و به کشور های اروپایی هم کشیده شد، هرکس تحلیلی داشت اما رهبر معظم انقلاب فرمودند «این اتفاقات، موج اسلام خواهی و بیداری اسلامی است»؛ این خیلی مسأله بزرگی است که بشر راه خودش را پیدا کرده؛ رهبر بزرگوار انقلاب فرمودند «امروز دنیا در یک پیچ تاریخی قرار گرفته و فرصتی فراهم شده تا این معارف به دنیا برسد» و من به عنوان یک مطلع می گویم که در همه جای دنیا گرایش به اسلام ناب وجود دارد.

 

وی با اشاره به تلاش های دشمنان برای جلوگیری از موج گسترده اسلام خواهی در جهان، خاطرنشان کرد: چرا دشمنان اسلام هراسی کرده و آدم های زمخت بدرفتار وحشی مانند داعش، تکفیری ها و النصره را در دنیا علم می کنند؟ برای این که جلوی آن موج و گرایش به اسلام ناب را بگیرند.

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان این که «سخن گفتن از اسلام ناب، خودش راه را باز می کند»، اظهار کرد: فتح ایران توسط مسلمانان یک فتح نظامی نبود، بلکه فتحی فرهنگی بود؛ عقاید، اخلاق و احکام اسلامی ایران را فتح کرد، نه شمشیر، از این رو مسلمانان تا تیسفون رفتند که این با تاختن اسب های تندرو هم ممکن نبود.

 

حجت الاسلام پژمان فر با تأکید مجدد بر احیای اسلام ناب از سوی امام صادق(ع) افزود: در جامعه ای که وقتی نماز جمعه را در روز چهارشنبه خواندند، کک کسی نگزید و ولید به جای دو رکعت نماز صبح خواندن، در حالت مستی چهار رکعت نماز خواند، اگر تلاش، کوشش و مقاومت امام صادق(ع) نبود و ایشان دوباره مبانی دین را به مردم نمی گفتند، حتی دست شیعیان هم از این مبانی کوتاه بود.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز هم این فرصت به وجود آمده و هر جای دنیا بروید گرایش شدیدی به اسلام ناب وجود دارد و مردم فوج فوج به این سمت گرایش پیدا می کنند؛ مردم در برخی نقاط جهان بالای 15 میلیون متمایل به اسلام دارند که این به برکت همین فرصتی است که انقلاب اسلامی فراهم کرد تا بتوانیم کلمات اهل بیت(ع) را به مردم برسانیم.

 

کارشکنی دشمنان در مسیر انقلاب به خاطر موج اسلام گرایی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این که امروز دشمنان بعد از 37 سال در برابر انقلاب ایستاده اند و کارشکنی کرده و تهدید و تحریم می کنند، به خاطر دین، اخلاق، احکام و عقاید ما است که در دنیا موج ایجاد کرده است و نه چیز دیگری؛ دعوا بر سر مسائل هسته ای و حتی مسائل نظامی ما هم نیست، بر سر این است که عقاید ما در دنیا موج ایجاد کرده است.

 

حجت الاسلام پژمان فر در پایان یادآور شد: امروز اگر دنیا گرایشی به اسلام دارد، مدیون تلاش های امام صادق(ع) است چرا که پیش از آن حرف هایی به نام اسلام به خورد مردم داده شده بود که با اسلام حقیقی فاصله ای طولانی داشت./820/پ201/ح

ارسال نظرات