۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۲۷۹۷۹۳
خطیب بعثه مقام معظم رهبری:

اصول چهارصدگانه امام صادق اثری بی‌نظیر در تاریخ اسلام است

خبرگزاری رسا ـ خطیب بعثه مقام معظم رهبری گفت: در سال‌های گذشته مذاکره‌ای در قم برگزار و نشان داده بود کاری را که امام صادق(ع) در حق اسلام انجام دادند حوزه علمیه قم در طول این سال‌ها هنوز نتوانسته انجام دهد و آن 400 کمیسیون در رابطه با اصول چهارصدگانه بود.
حجت الاسلام قرني

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌‌الاسلام قرنی، خطیب بعثه مقام معظم رهبری شامگاه دوشنبه در مراسم سوگواری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: امام صادق(ع) 17 سال در دوران حیات پدر بزرگوار خود امام محمد باقر(ع) زندگی کردند که بعد از ایشان به امامت رسیدند.

 

وی افزود: دوران امامت امام صادق(ع) 35 سال بود، ایشان بعد از مدت‌ها اذیت و آزار خلفای زمان خود در سن 65 سالگی به شهادت رسیده و در کنار مزار پدر بزرگوار خود به خاک سپرده شدند.

 

خطیب بعثه مقام معظم رهبری عنوان کرد: مذهب شیعه را جعفری می‌نامند زیرا مذهب شعیه در زمان امام جعفر صادق(ع) در ابعاد مختلف به رشد و شکوفایی فراوانی رسید.

 

حجت‌الاسلام قرنی اظهار داشت: اصولا در هر مکتب دو مقوله الهی یا غیر الهی بودن آن مطرح می‌شود که مکاتب الهی به بعد معنوی و مکاتب غیر الهی به بعد مادی انسان اهمیت می‌دهند.

 

وی با اشاره به اینکه در هر مکتبی وظایف و افکاری وجود دارد، افزود: در اسلام نیز کسب علم و معرفت درباره علم فقه مورد تأیید قرار گرفته و از جلمه وظایف واجب مسلمانان است.

 

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در تبین مفهوم فقه بیان داشت: فقه شامل شاخت الهی، باورها، عقاید، رفتار و توضیح‌المسائل درباره احکام اسلام است که فقیه از این طریق افکار طالبان علم فقه را سامان می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام قرنی ابراز کرد: اصول مذهب جعفری بر اساس روش و سبک مکتب امام صادق(ع) است که ما شیعیان آن را باور داریم، امام صادق(ع) علم‌هایی را داشتند که تا 65 سالگی از ناحیه خداوند و ائمه معصومان(ع) پیشین در سینه خود جمع‌آوری کرده بودند.

 

وی افزود: در سال‌های گذشته مذاکره‌ای در قم برگزار و نشان داده بود کاری را که امام صادق(ع) در حق اسلام انجام دادند حوزه علمیه قم در طول این سالها هنوز نتوانسته انجام دهد و آن 400 کمیسیون در رابطه با اصول چهارصدگانه بود.

 

خطیب بعثه مقام معظم رهبری ابراز کرد: در این اصول چهارصدگانه امام صادق(ع) از کوچک‌ترین مسائل حتی از جای خواب نوزاد تا وظایف رفتاری یک انسان بالغ را ذکر کرده است.

 

حجت‌الاسلام قرنی در پایان خاطرنشان کرد: به عقیده بسیاری امام صادق(ع) در دوران حکومت خلفای عباسی اذیت و آزار زیادی دیدند که در آخر نیز بر اثر فشار جسمی، روحی و مسمومیت از سوی این خلفا به شهادت رسیدند. /807/پ202/ح

ارسال نظرات