۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۲۷۹۷۹۱
نماینده مراجع در امور بین الملل تشریح کرد؛

ویژگی‌های شیعیان واقعی از دیدگاه امام صادق

خبرگزاری رسا ـ نماینده مراجع در امور بین الملل با بیان ویژگی های شیعه واقعی از زبان امام صادق(ع)، گفت: عدم رساندن شر شیعه به انسان دیگری، دنبال کسب معرفت و علوی بودن و دوری از ارتکاب گناه و اهل تلاش و مجاهدت ویژگی های شیعه واقعی از زبان امام صادق(ع) است.
امام صادق(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محمود وزیری، نماینده مراجع در امور بین الملل، شامگاه دوشنبه(نوزدهم مردادماه) در مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) که در دفتر آیت الله سید عبدالصاحب موسوی در اهواز برگزار شد، قدرشناسی از شخصیت امام صادق(ع) که خون دل خورد اما از مسیر خود عقب گرد نکرد، لازم است، ابراز داشت: امام صادق(ع) در برابر پیامدهای راه پیامبراکرم(ص) کوتاه نیامد.

 

وی با اشاره به آیه قرآنی «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ» اظهار داشت: امام صادق(ع) ایمان را به کالبد امت رسول الله(ص) رساند.

 

حجت الاسلام وزیری ایمان و اسلام دارای تفاوت خواند و ادامه داد: اسلام در حقیقت جاری کردن شهادتین به زبان و اعلام پذیرش ظاهری به خدا است،ایمان بسیار با اهمیت است به اندازه ای که خداوند افراد برخوردار از ایمان را به کسب مراتب دیگر ایمان دعوت می کند.

 

نماینده مراجع در امور بین الملل بیان داشت: شیعه به عنوان جمعی مؤمن و اهل باور که در میدان های زندگی بی بهاء جولان می کند، است؛ «مِنْهَا خَلَقْنَاکُمْ وَفِیهَا نُعِیدُکُمْ وَمِنْهَا نُخْرِجُکُمْ تَارَةً أُخْرَى» به معنای شما را از زمین آفریدیم و به آن باز می گردانیم و بار دیگر از آن بیرون می آوریم.

 

وی با بیان این که کلمه شیعه در قرآن کریم وارد شده و بر زبان پیامبراکرم(ص) جاری شده است، افزود: شیعه به معنا ایمان و اعتقادی که خداوند پیمانی از آنان گرفته است.

 

حجت الاسلام وزیری ادامه داد: خداوند از شیعیان تبری از طاغوت و وابستگی به خداوند و اولیاء الله را پیمان بسته که در واقع همان تبری و تولی است.

 

نماینده مراجع در امور بین الملل با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) درباره ویژگی های شیعه واقعی بیان داشت: شیعه و مؤمن نخست باید علوی باشد به این معنا که نخست معتقد به ولایت امام علی(ع) و همچنین شیعه همواره دنبال کسب معرفت باشد.

 

وی با اشاره به این که تعدی و کشت و کشتار انسان های بی گناه در هیچ زمانی همانند چند سال اخیر نیست، تصریح کرد: در این دوره تهاجمات فرهنگی علیه تفکرات شیعه صورت می گیرد؛ شبکه های اجتماعی تیغ دو لبه برای تقویت و یا تضعیف دین هستند.

 

حجت الاسلام وزیری هاشمی بودن مؤمن و شیعه را دومین ویژگی آن برشمرد و ادامه داد: این ویژگی دو معنا دارد نخست این که شیعه با خاندان بی هاشم پیوند عاطفی و ارادت خاصی دارد و معنای دوم این است که شیعه همانند هاشمی ظلالت را در هم می شکند.

 

نماینده مراجع در امور بین الملل گفت: عدم رساندن شر شیعه به انسان دیگری، عربی را دوست دارد چراکه کتاب اساسی اهل ایمان به این زبان نازل شده و انصاری بودن از دیگر ویژگی های شیعه از زبان امام صادق(ع) است.

 

وی ابراز داشت: دوری از ارتکاب گناه و اهل تلاش و مجاهدت مؤمن و شیعه واقعی در دولت حق از دیگر ویژگی های این روایت از زبان امام صادق(ع) است./9453/پ202/ح

ارسال نظرات