۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۲۷۹۷۷۴
مسئول نهاد رهبری دانشگاه:

حوزه و دانشگاه نقش تأثیرگذاری در تمدن سازی نوین اسلامی دارند

خبرگزاری رسا ـ حجت اسلام خدیوی گفت: حوزویان و دانشگاهیان نقش مؤثری در تمدن‌سازی نوین اسلامی دارند، مسائل فقه رسانه، موسیقی و فقه فضای مجازی لازم است در حوزه های علمیه تبین و طرح ریزی شود.
حجت‏الاسلام خديوي، مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه تبريز

حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: در چشم انداز انقلاب اسلامی و هدف‌گذاری که مقام معظم رهبری تبین فرمودند و در دیدار با مردم آذربایجان نیز بیان کردند، مسأله تمدن نوین اسلامی است.

 

وی افزود: حوزویان و دانشگاهیان نقش مؤثری در تمدن سازی نوین اسلامی دارند، مسائل فقه رسانه، موسیقی و فقه فضای مجازی لازم است در حوزه های علمیه تبین  و طرح ریزی شود.

 

مسئول نهاد نمایندگی رهبری با اشاره به نقش تبلیغی حوزه های علمیه در زمینه سبک زندگی اسلامی، تصریح کرد: نقش تبلیغی حوزه ها در قبال سبک زندگی همراه با تحول نوع زندگی های و مدرن شدن زندگی ها بارز است، آیا در این زمینه باید به سبک زندگی سابق تمسک شود یا لازم است طرح ریزی نوین انجام گیرد، دانشگاه اسلامی چه نوع دانشگاهی است، و در این دانشگاه چه نوع علمی باید تدریس شود.

 

وی در بحث معنویت بیان داشت: در مسأله معنویت باید توجه داشت که چه نوع معنویت هایی در جامعه لازم است مطرح شود و گسترش یابد و همچنین در مسأله جمعیت حوزه و دانشگاه چه نقشی دارد.

 

حجت الاسلام خدیوی ادامه داد: مسأله دیگر این است که هویت ایرانی اسلامی ما چگونه خواهد بود، هویت ایرانی درعین وجود اقوام مختلف در کشور چگونه است؛ هویت جمعی ملت، یک هویت ایرانی اسلامی است که لازم است تبیین شود.

 

وی ابراز داشت: بخشی از این تمدن سازی نوین مربوط به شهرداری است و امید است از حمایت این عزیزان در سبک زندگی اسلامی استفاده شود و در نهایت طرح جامعه ای را در الگو سازی تمدن اسلامی با مولفه های فرهنگی اجتماعی و سیاسی را تبیین بکند.

 

حجت الاسلام خدیوی، ابرازداشت: تشکیل کارگروهی برای بررسی راه کار های اجرایی این مساله لازم است، دانشگاه ها و حوزه ها قطعا لازم است همکاری لازم را در خصوص تمدن سازی اسلامی داشته باشند./854/ت302/ح

ارسال نظرات