۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۲۷۹۷۴۵
امام جمعه آذرشهر:

حجاب و عفاف مهم‌ترین مؤلفه جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام نورپور با بیان این‌که حجاب یک نماد برای هویت و اعتقاد دینی افراد است، گفت: هر کسی در جهت ترویج و تقویت شئونات دینی، اجتماعی و فرهنگی جامعه مسؤولیت دارد و حجاب و عفاف مهمترین مؤلفه جامعه اسلامی و رفتارهای اعتقادی مردم آن است.
حجاب

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمود نورپور، امام جمعه آذرشهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد، اظهار داشت: حجاب و عفاف نماد ارزشمند دین مبین اسلام و آیین نبوی و علوی است.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمنان دین و قرآن و نظام جمهوری اسلامی می خواهند با ساز و کارهای گوناگون و ظواهر فریبنده این ارزش و هویت دینی را کمرنگ و پایه های محکم آن را سست نشان دهند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آذرشهر از عفاف و حجاب به عنوان یک مصونیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی نام برد و گفت: این فریضه اعتقادی نه تنها انسان ها را محدود نمی‌کند بلکه ارزش و حوزه فعالیت آن را گسترش می دهد.

 

امام جمعه آذرشهر تأکید کرد: هر کسی در جهت ترویج و تقویت شئونات دینی، اجتماعی و فرهنگی جامعه مسؤولیت دارد و حجاب و عفاف مهمترین مؤلفه جامعه اسلامی و رفتارهای اعتقادی مردم آن است.

 

نور پور برگزاری همایش حجاب و عفاف را در شهرستان آذرشهر پیشنهاد کرد و افزود : آگاه سازی و ارایه منابع علمی و استفاده عمیق از آیات مربوطه قرآن کریم و سخنان ائمه معصومین (ع) در اهمیت حجاب و آثار مثبت آن در سلامتی روحی و روانی جامعه نقش تعیین کننده ای دارد.

 

علیار راستگو، فرماندار آذرشهر نیز در سخنانی با بیان اهمیت حجاب از دیدگاه اجتماعی و فرهنگی، گفت: حجاب یک نماد و رفتار و باور است و عفاف هم به این باور درونی هویت و ارزش واقعی می دهد.

 

وی نقش مردم و حاکمیت را در مورد حجاب و عفاف مردم جامعه بیان کرد و افزود: این موضوع باید در درون انسان نهادینه شود و انسان باید به اصل وجودی و ارزشی آن اعتقاد و یقین داشته باشد.

 

راستگو نقش سازمان های مردم نهاد و خانواده ها را در جهت تقویت و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف بسیار کارساز و تاثیرگذار دانست و یادآوری شد: اگر چه در این باره رعایت چارچوب های قانونی لازم و ضروری است ولی اعتقاد قلبی به این فریضه بسیار پایه دار و استوار خواهد بود.

 

قائم مقام شورای فرهنگ عمومی آذرشهر ابراز کرد: آموزش و پرورش، مراکز دانشگاهی و سازمان‌های فرهنگی و مبلغان دینی می توانند در جهت‌گیری‌های اعتقادی حجاب و عفاف جامعه کارهای مهمی را انجام دهند./935/د102/ح

ارسال نظرات