۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۷۹۵۸۹

هدفمند سازی علایق جوانان از راه های مقابله با تعارضات فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی کوهدشت هدفمندسازی علایق جوانان از راه های مقابله با تعارضات فرهنگی بیان کرد و گفت: برنامه ریزی مناسب برای اوقات فراغت جوانان موجب هدایت افکار آنان شده و زمینه آگاه‌سازی جوانان در برابر دسیسه های فرهنگی دشمن را فراهم می کند.
اوقات فراغت

صید ولی جعفری، کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان کوهدشت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: پایگاه­های اوقات فراغت این شهرستان در قالب هشت هسته فرهنگی و 10 بوستان معرفت فعالیت می‌کنند.

 

وی با بیان این که جامعه هدف در طرح هسته های جوان گروه سنی 15 تا 25 سال و بوستان‌های معرفت گروه سنی 9 تا 14 سال است، افزود: شرکت کنندگان در این پایگاه­ها از برنامه­ های متنوع فرهنگی، مذهبی، قرآنی، ورزشی و اردویی بهره­ مند می‌شوند.

 

جعفری خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل پایگاه­های اوقات فراغت غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در راستای همسوسازی با اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است.

 

کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی کوهدشت رشد فرهنگی، دینی و تربیتی دانش آموزان را از دیگر اهداف برگزاری برنامه های اوقات فراغت آنان با حضور مبلغان بیان کرد.

 

وی با بیان این که تعداد شرکت کنندگان در برنامه های اوقات فراغت نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است، افزود: امسال بیش از 400 نفر از دانش آموزان کوهدشت در این دوره های فراغتی شرکت کرده اند.

 

کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی کوهدشت با اشاره به حضور مبلغان اعزامی از استان قم در این پایگاه های اوقات فراغت بیان داشت: مبلغان اعزامی به عنوان مربی این پایگاه ها مشغول فعالیت هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب و تلاش دشمن در جهت ترویج فرهنگ منحرف خویش در کشور اسلامی، اظهار داشت: باید در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی تلاش کرد.

 

صیادی پیشرفت را نشأت گرفته از نیروی جوان و فعال آن جامعه دانست و اظهار داشت: نباید نسبت به جوانان بی تفاوت بود.

 

کارشناس فرهنگی تبیغات اسلامی کوهدشت با تأکید بر ضرورت توجه به اعتقادات و باورهای دینی جوانان یادآور شد: اگر از اعتقادات و باورهای دینی این نسل پویا حمایت و حفاظت نشود، دشمنان نظام خوشحال می شوند.

 

وی عنوان داشت: تقویت اعتقادات جوانان امری مهم در جهت خنثی شدن دسیسه های فرهنگی دشمنان است.

 

صیادی با بیان این که هدفمندسازی علایق جوانان از راه های مقابله با تعارضات فرهنگی است، افزود: تبیین آموزه دین مبیین اسلام در اذهان جوانان، صداقت در عمل و گفتار بین متولیان فرهنگی، توجه و اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه از دیگر راه های مقابله با دسیسه های فرهنگی دشمن است./9451/ت302/ح

ارسال نظرات