۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۲۷۹۵۱۳
امام جمعه محمودآباد:

تقویت وحدت و همدلی رویکرد اصلی رسانه ها قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمودآباد با بیان این که امانتداری در ثبت رویدادها، تأثیر بسزایی در شناخت و آگاهی انسان ها می تواند داشته باشد، گفت: تقویت وحدت و همدلی رویکرد اصلی رسانه ها در نظام اسلامی قرار گیرد.
امام جمعه محمودآباد

یه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار گفت: فقدان خبرنگار محمود صارمی، شهید گرانقدری که به معنای واقعی مصداق آیه «ن وَ القَلَم وَ مَا یَسطرون» بود بهانه ای شد تا هفدهم مرداد برای گرامیداشت تلاش خبرنگاران، روز خبرنگار نامیده شود.

 

وی ضمن تبریک این روز به جامعه خبری کشور افزود: خبرنگاران رسالت خطیری بر عهده دارند و حرفه خبرنگاری، ابزار و اهرمی مؤثر، برای پیشبرد منافع دست ‏اندرکاران رسانه‏ ها است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی محمودآباد کرد: ارتباط دائم خبرنگاران با همه اقشار و طبقات جامعه و نیز، زیر نظر داشتن فعالیت‌های مختلف به منظور انعکاس درست و دقیق رویدادها اقتضا می‏‌کند که یک خبرنگار، دقت، صراحت و صداقت را به ‌عنوان مشخصه‏‌های یک خبرنگار موفق به همراه داشته باشد و از سوء استفاده و یا بی‏‌توجهی نسبت به این حرفه پر اهمیت اجتناب ورزد.

 

استاد حوزه و دانشگاه اذعان داشت: حرفه خبرنگاری در تاریخ بسیار مهم بوده است زیرا بخش اعظم ثبت وقایع در تاریخ گذشته، ثمره تلاش و اطلاع رسانی خبرنگاران، متناسب با شرایط آن زمان بوده است و این قشر از جامعه بوده اند که با ثبت وقایع، مسیر تاریخ و مسائل پیرامون آن را برای آیندگان مشخص کرده اند.

 

امام جمعه محمودآباد ادامه داد: در عصر کنونی که به عنوان عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات نامگذاری شده، خبرنگاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا یکی از عوامل تأثیرگذار برای اطلاع رسانی و تبادل اطلاعات، همین حرفه  خبرنگاری است.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که امانتداری در ثبت رویدادها، تأثیر بسزایی در شناخت و آگاهی انسان ها می تواند داشته باشد، تصریح کرد: از آنجایی که بخشی از قضاوت آیندگان برگرفته از همین وقایعی است که از سوی خبرنگاران و مورخان ثبت شده است، به همین دلیل امانتداری عامل بسیار مهمی است که می تواند در بصیرت افزایی مردم نقش داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: در عصر حاضر که دستگاه های ارتباطی گسترش یافته و تبادل اخبار و اطلاعات بصورت لحظه ای انجام می شود، خبرنگاری یک هنر و در عین حال یک فن است؛ هنر از آن نظر که چه سوژه ای و چگونه انتخاب کند و شکارچی لحظه های حساس و سرنوشت ساز باشد و فن از آن جهت که در سرعت انتقال و اغناء مخاطب تخصص خود را بکار گیرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات