۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۲۷۹۴۵۰
حیرت کوهنوردان خارجی از حرکت معنوی ایرانی‌ها؛

فعالیت فرهنگی روحانی کوهنورد در آرارات ترکیه

خبرگزاری رسا ـ‌ حجت الاسلام شریفیان مهر به همراه یک گروه کوهنوردی در راستای حمایت از شهدای هسته ای و الگو سازی برای جوانان به قله آرارات ترکیه صعود کرد.
صعود فرهنگي طلبه کوهنورد به قله آرارات حجت الاسلام علي شريفيان مهر

حجت الاسلام علی شریفیان مهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از صعود به قله آرارات ترکیه خبر داد و گفت: 50 نفر کوهنورد از استان های تهران، قم، گیلان و گلستان برای گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هسته ای و سردار شهید حسن تهرانی مقدم، پدر موشکی ایران، به بام ترکیه صعود کردند.

 

مسؤول کمیته فرهنگی فدراسیون کوهنوردی کشور با اشاره به اهداف صعود خود ابراز کرد: شهدای دانشمند هسته ای و سردار شهید حسن تهرانی مقدم، شخصیت های فرهیخته و علمی جمهوری اسلامی ایران هستند؛ رهبر معظم انقلاب لقب پاسدار بی‌ادعا را به شهید تهرانی مقدم داده است؛ بازخوانی و توجه به بیانات رهبری درباره این شهدای پر افتخار و الگو قرار گرفتن آن‏ها، هدف صعود به قله آرارات بود.

 

تأکید بر اقامه نماز جماعت

مدیر عامل مؤسسه فرهنگی ورزشی عالیان افزود: کوهنوردان ایرانی در تاریخ 8 مرداد حرکت خود را برای صعود به قله آرارات ترکیه با ارتفاع 5137 متر آغاز کردند؛ بسیار تلاش شد تا در تمامی مسیر حرکت، نماز جماعت برگزار شود و پس از نماز نیز چند دقیقه ای به بیان روایات اختصاص داده شده بود؛ این حرکت معنوی مورد توجه خاص کوهنوردان خارجی قرار می‏گرفت.

 

شهید تهرانی مقدم یک الگوی کامل برای جوانان

حجت الاسلام شریفیان مهر ادامه داد: در میانه راه و در فواصل زمانی مختلف استراحت، به تبیین ویژگی های اخلاقی، معنوی، ورزشی و شخصیت علمی شهید تهرانی مقدم پرداخته شد؛ شهید تهرانی مقدم به سلامت جسمی اهمیت زیادی می‏داد و صعود 5 هزار نفری به قله دماوند و 14هزار نفری وی به قله سبلان، بیان‏گر این ویژگی است.

 

وی شهید تهرانی مقدم را یک الگوی کامل دانست و تصریح کرد: علاقه ویژه به کوهنوردی و ورزش، ویژگی های معنوی، اخلاقی و علمی، این شهید برجسته را به یک الگوی کامل برای کوهنوردان و جوانان تبدیل کرده است؛ صعودهای دنیایی باید مقدمه ای برای صعود به قله سعادت شود و در غیر این صورت ارزشی ندارد./840/ت302/س

 

ارسال نظرات