۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۷۹۴۰۹
عراقچی:

پیروز نبرد اراده ها شدیم/ بالا رفتن سطح شعور سیاسی از برکات توافق است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران گفت: رمز قدرت ما در ایستادگی و مقاومت در مقابل این شش کشور به پشتوانه مردمی بود که در برابر فشارها، تهدیدهای نظامی و تحریم‌های اقتصادی تسلیم نشدند.
عراقچي
وی افزود: راه حل ما در مذاکرات بر اساس اصل متناظر بوده تا مراحل قانونی در ایران و آمریکا طی شود، تا در روز توافق آمریکا و اروپا تحریم‌های اقتصادی و مالی خود را لغو یا متوقف کنند.
عراقچی گفت: در روز توافق رییس جمهور آمریکا دستوری را امضا خواهد کرد که شورای امنیت نیز به دنبال آن قطعنامه خود را لغو می‌کند اما اجرای آن به روزی که ما کارهای خود را انجام داده باشیم محول می‌شود.
معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران عنوان کرد: تحریم‌های اقتصادی و مالی در همان روز اجرا برداشته خواهد شد و محدودیت‌های تسلیحاتی و موشکی نیز در فاصله معقول برداشته می‌شود.
وی با اشاره به تحریم روانی علیه ایران بیان داشت: بسیاری از شرکت‌ها و بانک‌ها از جلمه شرکت خصوصی سوئیفت به دلیل اثر روانی تحریم‌ها و خطر اعتبار خود با ایرانی‌ها کار نمی‌کرد یکی از اثرات این توافق فروریختن این فضای روانی است.
عراقچی اظهار داشت: در توافق متوازن نظر هر دو طرف بر این بود که به خواسته‌های خود برسند تغییر رفتار سیاسی ایران صرفا این بود که به سمت سلاح هسته‌ای نرود.
معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران ابراز داشت: ما از طریق برخی محدودیت‌ها و اعتماد دادن‌ها تلاش کردیم کشور ایران از فضای امنیتی تحت عنوان شیعه هراسی که با اجماع بین‌المللی ایجاد شده بود را خارج کنیم.
وی افزود: خواسته دیگر ما که هسته‌ای است از دید حقوق بین‌الملل تثبیت شده و به فعالیت خود ادامه می‌دهد و دیگر اینکه در فاصله معقول که هیات‌های طرف مقابل تائیدیه خود را از شورای امنیت گرفتند تحریم‌های اقتصادی و مالی برداشته می‌شود.
عراقچی گفت: از همه مهم‌تر این است که ما در دعوای 12 ساله با کشورهای غربی و شورای امنیت حرف خود را به کرسی نشاندیم و در نبرد اراده‌ها ما موفق شدیم.
معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران عنوان کرد: در این توافق 6 قطعنامه شورای امنیت توسط یک قطعنامه برداشته می‌شود طوری که اسرائیل هنوز از این توافق ناراحت است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: رمز قدرت ما در ایستادگی و مقاومت در مقابل این شش کشور به پشتوانه مردمی بود که در برابر فشارها و تهدیدهای نظامی و تحریم‌های اقتصادی تسلیم نشدند./807/پ202/ج
ارسال نظرات