۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۷۹۳۶۷
امام جمعه شهرضا:

مکتب تشیع همواره مدیون تلاش‌ها و خدمات امام جعفر صادق است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرضا پرورش شاگردان فراوان را از جمله با ارزش‌ترین خدمات امام جعفر صادق(ع) به مکتب تشیع برشمرد و گفت: این اقدام زیرساخت های تمدن و فرهنگ تشیع را بنیان‌گذاری کرد، از این رو مکتب تشیع همواره مدیون تلاش‌ها و خدمات این امام همام است.
امام صادق

حجت الاسلام سیف الله یعقوبی، امام جمعه شهرضا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، ممانعت از نقل و روایت احادیث در دوران پس از وفات پیامبر اکرم(ص) را یکی از جنبه‌های تحریم فرهنگی دشمنان اسلام برشمرد و افزود: این اقدام با کشتار اصحاب و سوزاندن کتب روایی همراه بود که ضربات جبران ناپذیری از جمله شهادت یاران صدیق پیامبر را نیز، بر پیکره اسلام وارد کرد.

 

وی با اشاره به اعمال تحریم های گسترده اقتصادی برای جلوگیری از گسترش اسلام در زمان پیامبر اکرم(ص) یادآور شد: پیامبر اسلام(ص) با تمام قوا در برابر تحریم‌های اقتصادی ایستادگی کرد اما تهدید ناشی از تحریم های فرهنگی بسیار بدتر و خطرناک تر بود که آن حضرت و امامان بزرگوار(ع) پس از ایشان تلاش کردند در برابر آن ایستادگی کنند.

 

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه با اشاره به خدمات بی شائبه امام محمدباقر(ع) و فرزندش امام جعفر صادق(ع) به مکتب تشیع عنوان کرد: این دو امام بزرگوار در مدت عمر خود توانستند با استفاده از موقعیت سیاسی جهان اسلام و اختلافات بنی مروان، بنی امیه و عباسیان بخش قابل توجهی از میراث گرانبهای پدران خود در قالب احادیث و روایات را جمع آوری و نقل کنند.

 

امام جمعه شهرضا، پرورش شاگردان فراوان را از جمله با ارزش ترین خدمات امام جعفر صادق(ع) به مکتب تشیع برشمرد و تصریح کرد: این اقدام زیرساخت های تمدن و فرهنگ تشیع را بنیان گذاری کرد، از این رو مکتب تشیع همواره مدیون تلاش ها و خدمات این امام همام است.

 

حجت الاسلام یعقوبی کسب علم و دانش را سبب حیات معنوی جامعه اسلامی دانست و تأکید کرد: به هر میزان مردم جامعه داناتر و آگاه تر باشند، تعالیم اسلام را بیشتر پذیرفته و در حفظ آن کوشاتر خواهند بود.

 

وی تأکید اسلام بر دانش اندوزی را نشانه تکامل و بالندگی این آیین برشمرد و افزود: دین اسلام با دستاوردهای علمی زنده و پویا مانده و از انحطاط و خرافه پرستی مصون می‌ماند، بنابراین فراگیری علوم حقه اهل بیت(ع) بر همگان لازم است./939/ت302/ح

ارسال نظرات