۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۷۹۱۷۵
استاد اخلاق حوزه علمیه خواهران مشهد:

عشق به ائمه اطهار توأم با معرفت باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه خواهران مشهد با بیان این که عشق به ائمه اطهار(ع) می بابست توأم با معرفت باشد، گفت: ائمه اطهار(ع)، محبتشان را، خود در دل هایمان قرار می دهند و اگر این محبت با معرفت عجین شود در مسیر امام(ع) قرار می گیریم.
عشق به ائمه اطهار توأم با معرفت باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم عرفاتی، استاد اخلاق حوزه علمیه خواهران مشهد، امروز در سلسله نشست های در سایه سار رضوان که با موضوع «نظام معیشتی مناسب» در رواق درالاجابه حرم مطهر رضوی برگزار شد گفت: زمانی که همسرانی از خداوند متعال می خواهید که هم در دنیا و هم در آخرت با شما باشند، این همسران بال پرواز شما هستند.

 

وی با خاطرنشان کردن این که عشق به ائمه اطهار(ع) می بابست توأم با معرفت باشد، ابراز کرد: ائمه اطهار(ع)، محبتشان را، خود در دل هایمان قرار می دهند و اگر این محبت با معرفت عجین شود در مسیر امام(ع) قرار می گیریم.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه خواهران مشهد با بیان این که محبت ائمه اطهار(ع) رحمت موصله است، افزود: با لطف و  فضل ائمه معصومان(ع) رستگار می شویم، از این رو می بایست خود را به این بزرگوران متصل کنیم؛ چرا که محبت این بزرگوران رحمت موصله است. 

 

عرفاتی اظهار کرد: در لحظه مرگ، وابستگی های انسان قطع می شود و یک وابستگی ماندگار است و آن هم ارتباط با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که قطع شدنی نیست و این بزرگواران، به عالم قبر ما می آیند. 

 

وی با اشاره به این که بسیاری از مشکلات ما ریشه در مسائل اعتقادی دارد، ابراز کرد: اسلام برای ریز ریز زندگی ما احکام و آداب دارد؛ از این رو زمانی که فرزند خود را با آداب اسلامی تربیت کنیم، در مسیر صحیح قرار می گیرد. 

 

بیان درس زندگی در قالب قصه، تربیت و سازندگی را به دنبال دارد
این استاد اخلاق حوزه علمیه خواهران مشهد به اهمیت تربیت اشاره کرد و افزود: بچه در کنار مادر تربیت می شود؛ مادر می بایست با فرزند خود بازی کند، باید درس زندگی را در قالب قصه به او بگوید؛ چرا که قصه سازندگی دارد و فرزند با قصه تربیت می شود.

 

عرفاتی اظهار کرد: کتاب صحیفه سجادیه، کتاب انسان سازی است. متأسفانه ما در توحید ضعف داریم، اگر رابطه انسان با خدا اصلاح شود، رابطه او با خلق خدا نیز اصلاح می شود.

 

این کارشناس مذهبی به ضرورت اصلاح فکر اشاره کرد و گفت: فکر ما در اعمال ما اثر گذار است؛ چرا که ما همان گونه که فکر می کنیم، عمل می کنیم، فکر و قلب ما باید تسلیم خداوند متعال باشد.

 

وی با اشاره به این که اسراف و بی عفتی جامعه ما را تهدید می کند، ابراز کرد: در عروسی های ما اسراف و چشم و هم چشمی های زیادی صورت می گیرد.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه خواهران مشهد ولیمه های پرخرج، جهیزیه سنگین، تغییر دکوراسیون را از جمله اسراف های جامعه ما دانست و گفت: در حالیکه افرادی در جامعه زندگی می کنند که محتاج نان خود هستند چرا اسراف های این چنین باید در جامعه ما صورت بگیرد؛ باید دانست که ما در برابر این افراد مسؤول هستیم. 

 

حرم ائمه اطهار، محل استجابت دعا است
این کارشناس مذهبی در ادامه با اشاره به این که حرم ائمه اطهار(ع) محل استجابت دعا است، گفت: ائمه اطهار(ع) چون خورشید تابان هستند که بی منت به ما توجه می کنند، از این رو حاجت های خود را از این ذوات مقدسه بخواهید؛ ایشان منبع هر خیری هستند.

 

عرفاتی با اشاره به آیه «و مَن أعرَضَ عَن ذِکرِی فإنّ لَهُ مَعِیشَهً ضَنکاً و نَحشُرُه یَومَ القیَامَهِ أعمَی، و هرکس از یاد من روی گردان شود، زندگی (سخت و) تنگی خواهد داشت و روز قیامت، او را نابینا محشور می‏کنیم!.»، اظهار کرد: اگر میان من و خداوند فاصله شود، گرفتار معیشت تنگ می شوم.

 

این کارشناس مذهبی به مضرات مهریه سنگین اشاره کرد و گفت: اگر مهریه دختران خود را به نیت ائمه اطهار(ع) چهارده سکه کنید، دعای این ذوات مقدسه پشت فرزندان شما است و زندگی آن ها با دوام تر می شود.

 

وی ابراز کرد: ثروت افراد، مال خداوند است و اگر کسی امکانات بیش تری داشته باشد، مسؤولیت او بیشتر است و باید تلاش بیش تری نیز انجام دهد.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه خواهران مشهد با خاطر نشان کردن این که هر آن چه خداوند به انسان عطا می کند، بر اساس فضل و لطفش است، افزود: هرگز بر مبنای ظاهر زندگی افراد، آن ها را قضاوت نکنیم و با یکدیگر مقایسه نکنیم، و این مهم را مد نظر داشته باشیم که هر کس با امکاناتی که دارد به خدا می رسد و باید در زندگی خودش احساس خوشبختی کند./1309/پ202/ب4

ارسال نظرات