۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۲۷۹۰۳۴
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در شهرکرد:

برخی به دنبال حاکم کردن اسلام آمریکایی در جامعه هستند/ مذاکره با دشمنان سودی ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت ‌الاسلام والمسلمین صدیقی از تلاش برخی افراد برای حاکم کردن تفکر اسلام آمریکایی که اسلام سازش و بی‌ غیرتی است ابراز گلایه و نگرانی کرد.
حجت‌الاسلام کاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، شامگاه جمعه، 16 مردادماه، در طرح «تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی» که هر شب در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار می شود، با بیان این که همان گونه که بارها گفته ‌ایم مذاکره با کشورهای به ظاهر قدرتمند اما بی رحم و وحشی هیچ نتیجه‌ای ندارد، تصریح کرد: تجربه گذشته این مهم را به ما نشان داده و در آینده نیز به ما نشان خواهد داد که برخی از دولت‌ های غربی قابل اعتماد نیستند.

 

وی با استناد به آیات قرآن کریم، ایستادگی و مقابله با تجاوزگری و تهدیدهای کفار را وظیفه هر مسلمان و حکومت اسلامی خواند و افزود:‌ باید با دشمنی که آشکارا تهدید به تجاوز و حمله نظامی می‌کند برخورد کرد و او را سرجای خود نشاند چراکه قرآن همواره این گونه موضع گیری و برخورد را از جامعه اسلامی مطالبه می‌کند.

 

حجت ‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه انتظار فرج را یکی از وظایف اصلی آحاد امت اسلامی عنوان و تصریح کرد: بر اساس آیات و روایات معتبر دینی انتظار فرج جزء برترین و والاترین عبادت ‌ها است.

 

وی، سکوت همراه با تفکر و اندیشه، صبر و بردباری و انتظار فرج را جزء برترین اعمال در نزد خدای متعال بیان کرد و گفت: سکوت در احادیث دینی و روایات الهی نه به معنای دوری کردن و هم صحبت نشدن با دیگران بلکه کنترل زبان و پرهیز از بیان سخنان لغو و بیهوده است.

 

امام جمعه موقت تهران، اهمیت و جایگاه صبر در رشد و تعالی انسان را یادآور شد و گفت: صبر برای انسان مؤمن هم سلاح است و هم سنگر که به واسطه آن می ‌تواند خود را در برابر هواهای نفسانی، شتاب زدگی و توطئه دشمنان مقاوم کند اما اگر صبر و آرامش در وجود انسان نباشد به یقین در آتش کینه و توطئه دشمن می‌سوزد.

 

این مقام مسؤول، معنای حقیقی انتظار فرج را تحول آفرینی و اصلاح درون و بیرون و گشایش آفرینی در زندگی کل بشر بیان کرد و گفت: انتظار فرج یعنی حفاظت و صیانت از دستاوردهای ارزشمند گذشتگان و اضافه کردن و تقویت سرمایه موجود است.

 

حجت ‌الاسلام والمسلمین صدیقی، همگرایی با نوگرایان، مبتکران و تحول گرایان، اصلاح درون و بیرون، جهان بینی، گره زدن دل با محبوب عالمیان، مبارزه با رکود و خمودگی، حرکت پرشتاب و همت بلند داشتن و ایثار و گذشت را از دیگر معانی انتظار فرج عنوان کرد.

 

وی تأکید کرد: معنای انتظار فرج نشستن و دل خوش کردن به مفهوم انتظار و یا زمان ظهور نیست بلکه انسان منتظر مانند یک سرباز مجاهد در راه استقرار عدالت و نزدیک شدن به هدف والای ظهور حرکت و تلاش می‌کند و با ایجاد و حفظ آمادگی‌ های همه جانبه فردی و اجتماعی زمینه را برای ظهور دست قدرتمند و ملکوتی امام عصر(عج) فراهم می سازد.

 

امام جمعه موقت تهران از تلاش برخی افراد برای حاکم کردن تفکر اسلام آمریکایی که اسلام سازش و بی‌ غیرتی است ابراز گلایه و نگرانی کرد و گفت: متأسفانه برخی در داخل جریان و خط فکری دلت پاک باشد، عمل به احکام دینی را برای چه می ‌خواهی به راه انداخته‌اند که به یقین چنین جریانی جامعه را به غیرتی و بی حیایی خواهد کشاند.

 

حجت ‌الاسلام والمسلمین صدیقی تأکید کرد: این چنین جریانی نه تنها خودسازی و جامعه سازی نمی‌کند بلکه به حاکمیت ارزش‌ های اسلامی ضربه می ‌زند و خرابکاری و فساد را گسترش می‌دهد.

 

وی انتظار فرج را نقطه مقابل این تفکر مسموم یعنی مبدأ همه تحول آفرینی ‌ها و حرکت رو به جلو خواند و افزود: انتظار فرج ما را به خودسازی، تلاش برای زمینه سازی ظهور، پاک کردن جهان بشری از آلودگی‌ ها و ناپاکی ‌ها و عمران و آبادانی توصیه و تأکید می‌کند چراکه در سایه آبادانی انسان جهان آباد می‌شود.

 

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این که ظهور منجی عالم بشریت با بی کاری و بی تحرکی و تنها دست به دعا برداشتن محقق نمی‌شود، تصریح کرد: به یقین عمل منتظرانه امید، حرکت و در نهایت فضای واقعی انتظار را فراهم خواهد کرد./9457/پ202/ب4

 

ارسال نظرات