۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۷۸۹۳۵
امام جمعه دامغان:

خبرنگاران هادیان و مبلغان صراط مستقیم باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: خبرنگاران امین مردم و مسؤولانند و باید با فعالیت متعهدانه، روشنگری منصفانه و نقد دلسوزانه هادیان و مبلغان صراط مستقیم باشند.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دامغان که در محل مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، با گرامیداشت فرارسیدن 17 مرداد روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید صارمی خبرنگار فقید کشورمان به دست عوامل گروه طالبان، اظهار داشت: خبرنگاران وظایف خطیری بر دوش دارند که مهم ترین آنها امین مردم و نظام اسلامی بودن است.

 

امام جمعه دامغان از خبرنگاران خواست واقعیات را به دور از رنگ و لعاب تبلیغاتی و بزرگ‌نمایی منتشر کنند و افزود: این قشر پرتلاش خدمات بزرگی را به جامعه ارائه می‌دهند، سطح اطلاعات عمومی جامعه را بالا برده و مردم را از جلوه‌های خوب و بد و پیدا و پنهان حقلیق آگاه می‌کنند، اما معمولا خدمات آنها ارج نهاده نمی‌شود.

 

خطیب نماز جمعه دامغان خبرنگاران متعهد و صادق را ادامه دهندگان راه شهید صارمی دانست و تأکید کرد: نقش مؤثر خبرنگاران در جامعه نباید نادیده گرفته شود بلکه مردم و مسؤولان باید قدردانی عملی از زحمات خالصانه و صادقانه این قشر را وظیفه خود و راهی برای افزایش انگیزه‌های شغلی آنان بدانند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی در ادامه با تسلیت 25 شوال سالروز شهادت امام صادق(ع) رییس مذهب جعفری، به تبیین و تشریح فعالیت‌های علمی و دینی آن حضرت در طول 34 سال امامت پربرکت ایشان پرداخت و گفت: امام ششم شیعیان با حسن استفاده از موقعیت و زمینه‌ای که برای آن حضرت فراهم شد توانستند مذهب تشیع را تا قیامت زنده کنند.

 

وی با بیان اینکه امام باقر و امام صادق(ع) پایه‌گذاران فرهنگ تشیع هستند، خاطر نشان کرد: امام صادق(ع) با پرورش بیش از چهار هزار دانشجو در رشته‌های گوناگون دانشگاه خود به‌ویژه علوم دینی تا به آنجا در زمینه گسترش تشیع پیش رفت که اکنون از این امام بزرگوار به‌عنوان رییس مذهب یاد می‌شود.

 

گره‌هایی که با دست خود بر ازدواج جوانان زده‌ایم، باز کنیم

امام جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ضرورت گسترش فرهنگ ازدواج آسان در جامعه و تأکید رهبر معظم انقلاب در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: باید همت نموده و گره‌هایی که با دست خود بر ازدواج جوانان زده‌ایم، یک به یک باز کنیم.

 

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه بهترین مجلس نزد خداوند مراسم پیوند دو جوان مسلمان است، افزود: همان‌گونه که شارع مقدس تأکید دارد، ازدواج آسان مایه برکت زندگی جوانان و شروع زندگی با مجالس گسترده و رنگارنگ و مهریه‌ها و جهیزیه‌های سنگین و درگیر کردن جوانان با قرض و وام‌های بسیار شبهه‌ناک کردن امر مقدس ازدواج است./977/پ201/ب4

ارسال نظرات