۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۲۷۸۸۸۸
آیت الله حائری شیرازی:

تجلیل و تکریم از علما و فقهای دین، شکر نعمت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حائری شیرازی با تأکید براین که جامعه باید به علما احترام بگذارد و از این شخصیت های تأثیر گذار همواره تجلیل کنند، گفت: تجلیل و تکریم از علما و فقهای دینی شکر نعمت است.
آيت الله حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مراسم بزرگداشت آیت الله سید مهدی پیشنمازی، از علما و مبارزان انقلاب اسلامی در ساری با حضور آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران و سخنرانی آیت الله حائری شیرازی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در مسجد جامع ساری برگزار شد.

 

آیت الله محی الدین حائری شیرازی با تأکید براین که علما و فقهای دین همواره پناهگاهی امن برای عموم جامعه بودند، گفت: عالمان دینی در هر منطقه ای همچون ستاره ای نورانی در آسمان برای مردم نورافشانی می کنند.

 

وی با بیان این که جامعه همواره به حضور و نقش آفرینی علمای دینی نیازمند است، افزود: اگر حضور علما در تاریخ اسلام و شیعه نبود بسیاری از امور دینی مردم بر زمین می ماند و نتیجه مطلوب حاصل نمی شد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که خانواده ها باید فرزندان خود را برای تحصیل در حوزه تشویق کنند، خاطرنشان کرد: باید نسل جوان را به درس خواندن در حوزه تشویق کرد تا شاهد پرورش عالمان دینی برای جامعه باشیم.

 

آیت الله حائری شیرازی با تأکید براین که جامعه باید به علما احترام بگذارد و از این شخصیت های تأثیر گذار تجلیل کنند، ادامه داد: تجلیل و تکریم از علما و فقهای دینی شکر نعمت است.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اگر پرورش عالمان دینی در حوزه های علمیه کاهش باید، افراد غیر متخصص جای عالمان را خواهند گرفت، بیان داشت: جامعه بدون عالم نمی تواند به اهداف متعالی خود دست یابد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات