۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۲۷۸۵۰۶
کوچک زاده:

رییس مجلس به دنبال تصویب توافق به هر قیمتی است/ هاشمی گذشته درخشانش را فدای خانواده نکند

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که آقای لاریجانی به دنبال تصویب توافق هسته ای به هر قیمتی است، گفت: بر اساس نص قانون اساسی هر توافق بین المللی باید به تصویب مجلس برسد.
مهدي كوچك زاده نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس مهدي کوچک زاده، نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس

مهدی کوچک زاده، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: توافق بین ایران و کشورهای 1+5 وآمریکا مانند هر توافق دیگر بین المللی بر اساس نص صریح اصول 77 و 125 و 139 قانون اساسی، باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، البته اگر برسد.

 

وی افزود: آقای لاریجانی صحبتی مبنی بر عدم تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی نداشته است، اما راه را برای عدم لزوم تصویب در مجلس باز کرد، چرا که یک شبهه ای ایجاد کرد که شایسته نبود.

 

کوچک زاده با اشاره به این که علی لاریجانی توافق هسته ای را با قطعنامه 598 مقایسه کرده است، گفت: قطعنامه حکمی یک طرفه از سوی شورای امنیت ملل است و توافقی بین کشورها نیست که احتیاج به تصویب مجلس داشته باشد.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: پذیرش قطعنامه از وظایف رهبری است که در آن زمان نیز امام راحل قطعنامه را پذیرفت.

 

وی با اشاره به این که آقای لاریجانی به دلیل علاقه به همراهی با دولت به دنبال تصویب توافق هسته ای به هر قیمتی است، گفت: با وجود چنین شرایطی، اظهار نظر مبنی بر عدم تصویب توافق در مجلس، بعید نیست.

 

اظهارات صالحی در کمیسیون اصل 90 با اظهارات امروز او تعارض دارد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با یادآوری برگزاری جلسه ای در کمیسیون اصل 90 با حضور علی اکبر صالحی، گفت: صالحی در این کمیسیون صحبت هایی کرد که با مواضع امروز او 180 درجه تعارض دارد، از این رو سفارش می شود وی در عرایض خود دقت کند تا نسبت بیان سخنانش توسط دیگران معترض نشود.

 

وی همچنین با اشاره به ویژگی های شخصیت امروز و گذشته آقای هاشمی رفسنجانی گفت: با توجه به گذشته ایشان، اظهارات کینه توزانه و برخورد های سخیف ناشایست با دولت نهم و دهم در شأن ایشان نیست.

 

کوچک زاده یاد آورشد: آقای هاشمی رفسنجانی برخلاف نصایح و توصیه های قرآنی، گذشته خود را فدای خانواده اش می کند./1307/

 

ارسال نظرات