۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۷۸۲۳۷

گزارش نشنال اینترست از ناتوانی عربستان در برابر حملات موشکی نیروهای یمنی

خبرگزاری رسا ـ نشنال اینترست نوشت: مرز پرالتهاب یمن با عربستان و حملات موشکی نیروهای یمنی به خاک عربستان نشانه درماندگی و ناتوانی ارتش سعودی در مقابله با تهدید یمنی‌هاست.
تخريب آثار باستاني يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «در مرز عربستان با یمن چه می‌گذرد؟»، این سوالی است که روزنامه آمریکایی «نشنال اینترست» در آغاز یک گزارش خود درباره تحولات یمن آورده و نوشته است: نیروهای یمنی در مرز کشورشان با عربستان پا را از درگیری‌های رو در رو فراتر نهاده و اقدام به شلیک موشک و خمپاره به پایگاه‌های نظامی ارتش سعودی در استانهای جازان و نجران در خاک عربستان می‌کنند.

 

در این گزارش آمده است: حملات نیروهای یمنی در مرز با عربستان تقریبا عادی شده و منطقه ظهران در جنوب عربستان که پانزده کیلومتر از مرز با یمن فاصله دارد در نتیجه بمباران‌های نیروهای یمنی شاهد خسارات مالی شدیدی شده است.

 

این گزارش به تایید رسانه‌های وابسته به انصارالله در حملات موفق به جنوب عربستان پرداخت و افزود که چندین فیلم ویدیویی از ورود نیروهای یمنی به داخل خاک عربستان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و نشان می‌دهد که یک پادگان ارتش عربستان در منطقه جازان منهدم شده و گروه‌های زیادی از سربازان سعودی کشته شدند.

 

اینترنشنال اینترست نوشت: رسانه‌ها هم از بمباران و تخریب دستکم شش پایگاه نظامی در جنوب عربستان خبر می‌دهند و جالب است که سانسور رسانه‌ای در عربستان و محدودیت های شدید آزادی بیان از سوی مقامات سعودی هم نتوانسته حقایق و ماجرای درگیری‌های مرزی یمن و عربستان را مخفی نگاه دارد و این به دلیل نفوذ شبکه‌های اجتماعی در عربستان است که مقامات سعودی قادر به مقابله با آن نیستند.

 

به نوشته این رسانه آمریکایی، تحولات مرز یمن با عربستان نمایش قدرت انصارالله است چرا که حملات موشکی نیروهای مردمی یمن به خاک عربستان صرف نظر از نتایج آن، قدرت آنها را در نفوذ و حمله به خاک عربستان نشان می‌دهد.

 

در پایان این گزارش آمده است: حملات انصارالله و نیروهای مردمی به خاک عربستان ادامه دارد و این نشان می‌دهد که حکومت عربستان تاچه اندازه در دفع این تهدیدها با مشکل روبرو است./982/ب101/د

ارسال نظرات